خبرنگاران 6 زیستگاه آبی شیروان برای کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پایش شد

به گزارش وبلاگ هیچکس، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: 6 زیستگاه اصلی آبی این شهرستان خراسان شمالی برای مقابله و کنترل شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پایش شد.

خبرنگاران 6 زیستگاه آبی شیروان برای کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پایش شد

حمید فخرانی روز آدینه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ هیچکس گفت: این زیستگاه ها واقع در سدهای بارزو و گلیل، استخرهای ذخیره آب رودخانه های تکمران، گلیان، کارخانه قند و بهنوش است که بیشترین محل تجمع پرندگان در سد بارزو شهرستان است.

وی گفت: در این راستا سه گشت مشترک محیط زیست و شبکه دامپزشکی شهرستان کار پایش را تا انتها سال انجام خواهند داد.

فخرانی اضافه کرد: اینک هیچ موردی از مرگ و میر پرندگان و یا تغییر رفتار آنها در زیستگاه های مشاهده نشده است اما، پایش همچنان دارد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: اهالی ساکن در روستاهای مزبور در صورت مشاهده لاشه پرندگان و یا تغییر رفتار آنها، ضمن خودداری از تماس با لاشه پرندگان، موضوع را به ادارات محیط زیست شهرستان ها اطلاع دهند.

فخرانی اضافه کرد: در 2 سال گذشته هیچ موردی از آنفلوآنزای پرندگان در زیستگاه های طبیعی شهرستان گزارش نشده است.

شهرستان شیروان با سه هزار و 789 کیلومترمربع وسعت، از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان اسفراین، از شرق به شهرستان فاروج و از غرب به بجنورد محدود می گردد.

این شهرستان مناطق بکر طبیعی نظیر زو ارم و گلیان، بوستان شیرکوه، منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی، ییلاقات گیل نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو را دارد که محل زیست انواع پرندگان است.

منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی شیروان که در 80کیلومتری شمال این شهرستان واقع شده و دارای آب و هوایی سرد و نیمه خشک است، مهم ترین زیستگاه انواع پرندگان و همچنین کل و بز است.

این منطقه از متنوع ترین زیستگاه های گونه های وحشی ایران و یکی از مهم ترین ذخیره گاه های زیستی و جانوری کشور محسوب می گردد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران 6 زیستگاه آبی شیروان برای کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پایش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 6 زیستگاه آبی شیروان برای کنترل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان پایش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید