خبرنگاران افزایش 120 درصدی پرواز خطوط هوایی در فرودگاه بجنورد

به گزارش وبلاگ هیچکس، بجنورد- خبرنگاران- 242 پرواز توسط سه شرکت هواپیمایی در سال گذشته به مقصد فرودگاه بجنورد انجام شده که از این لحاظ در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از آن 120 درصد افزایش نشان می دهد.

خبرنگاران افزایش 120 درصدی پرواز خطوط هوایی در فرودگاه بجنورد

مدیر فرودگاه بجنورد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ هیچکس گفت: 28 هزار و 162 مسافر، سال گذشته از طریق پروازهای فرودگاه بجنورد جابه جا شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال ماقبل آن 98.5 درصد افزایش نشان می دهد.

محمدابراهیم قدمگاهی گفت: در این مدت 14 هزار و 860 مسافر با پرواز وارد فرودگاه بجنورد شده و 13 هزار و 302 مسافر نیز خراسان شمالی را به مقصد تهران ترک کرده اند.

وی افزود: در این مدت 87 تن بار نیز با پروازهای ورودی به بجنورد حمل شده و 91 تن بار نیز به تهران انتقال یافته که این ارقام نسبت به مدت مشابه سال 97 به ترتیب 60 و 83 درصد افزایش یافته است.

افزایش تعداد پرواز و مسافر در حالی است که شیوع ویروس کرونا در اسفندماه پارسال باعث کاهش سفر و همچنین لغو شمار زیادی از پروازهای فرودگاه بجنورد شد.

هم اکنون شیوع ویروس کرونا باعث کاهش پروازهای خطوط هوایی به مقصد این فرودگاه شده به گونه ای که در هر هفته تنها یک و بعضا 2 پرواز در جهت تهران - بجنورد انجام می شود، این در حالی است که شرکت های هواپیمایی آسمان، ماهان و ایران ایر در هر هفته 7 پرواز در جهت تهران - بجنورد دارند اما به علت کاهش تعداد مسافر، عمده این پروازها لغو می شود.

فرودگاه بجنورد به علت شرایط خاص اقلیمی و مکانی، نیاز به هواپیمای خاص دارد که هم اکنون عمدتا هواپیماهای فوکر در این فرودگاه برنامه پروازی دارند و در فصل زمستان شمار زیادی از پروازها به علت بدی آب و هوا لغو می شود.

استان 863 هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور قرار گرفته است که فاصله بجنورد، مرکز این استان تا تهران افزون بر 700 کیلومتر و تا مشهد 250 کیلومتر است.

فرودگاه بجنورد به عنوان فرودگاه مرز هوایی فعال است که دارای یک باند به ابعاد 4200 در 45 متر، اپرون به ابعاد 245 در 118 متر، تاکسی وی عمود به ابعاد 23 در 120 متر و ساختمان ترمینال مسافری به مساحت 1700 متر مربع و ترمینال جدید به مساحت 4600 مترمربع است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران افزایش 120 درصدی پرواز خطوط هوایی در فرودگاه بجنورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افزایش 120 درصدی پرواز خطوط هوایی در فرودگاه بجنورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید