ثبت سرعت 275 کیلومتر بر ساعت با دنده عقب!، عکس و فیلم

به گزارش وبلاگ هیچکس، ریماک نورا پس از ثبت رکوردشکنی های متعدد در سرعت، این بار به افتخاری عجیب دست پیدا نموده است.ریماک نورا رسما سریعترین خودرو در دنده عقب است. رکوردهای جهانی گینس پس از اینکه نورا به سرعت 275 کیلومتر بر ساعت هنگام رانندگی به عقب رسید، عنوانی را برای ریماک به ارمغان آورد.

ثبت سرعت 275 کیلومتر بر ساعت با دنده عقب!، عکس و فیلم

امیرمسعود عابدین: رکورد قبلی بیش از 20 سال پیش به وسیله Caterham 7 Fireblade با سرعت 165 کیلومتر بر ساعت به ثبت رسید. نورا به لطف پیشرانه منحصر به فرد خود توانست این رکورد را به نام خود ثبت کند. چهار موتور الکتریکی (یکی برای هر چرخ) قدرت آن را تامین می نمایند. ریماک چرخ های جلو و عقب را به یک جفت گیربکس تک سرعته متصل می نماید.

این پیشرانه 1914 اسب بخار قدرت و 2359 نیوتون متر گشتاور فراوری می نماید. تمام این قدرت به بعضی از آمار واقعاً وحشتناک تبدیل می شوند. این خودروی برقی می تواند تنها در 1.74 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این خودرو می تواند مسافت یک چهارم مایل را در 8.25 ثانیه طی کند و در عین حال به حداکثر سرعت 415 کیلومتر بر ساعت (رو به جلو) برسد.

به گفته Matija Renić، مهندس نورا در بوگاتی ریماک گفت، تیم این خودروساز از این احتمال که نورا می تواند سریع ترین خودروی دنیا در حالت دنده عقب باشد، در طول توسعه آن مطلع شد. چیزی که برای تیم ناشناخته بود، اندازه پایداری ریماک بود. به گفته گوران درنداک، راننده آزمایشی ریماک، او مراقب بود تا تعادل خودرو را به هم نزند، فرمان را به آرامی حرکت داد تا روی هدف بماند و مراقب نقطه ترمز خود در طول مسیر باشد.

این رکورد در میدان آزمایشی آشنای ATP در پاپنبورگ آلمان رخ داد. این خودروساز در اوایل امسال 23 رکورد از جمله دستیابی به سریع ترین سرعت 0-400-0 کیلومتر بر ساعت را به ثبت رساند. نورا این کار را در 29.84 ثانیه انجام داد، اما کونیگزگ رگرا چند ماه بعد با زمان 28.82 ثانیه آن را از ریماک ربود.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ هیچکس مراجعه کنید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "ثبت سرعت 275 کیلومتر بر ساعت با دنده عقب!، عکس و فیلم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت سرعت 275 کیلومتر بر ساعت با دنده عقب!، عکس و فیلم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید