شرح محیط زیست در باره باغ وحش ساری؛ خرس مریض بود، شیر پیر ا ست!

به گزارش وبلاگ هیچکس، روز های گذشته عکس و فیلم هایی از شرایط اسفناک حیوانات باغ وحش طاهرده ساری در فضای مجازی منتشر که روح دوستداران محیط زیست و حیات وحش را جریحه دار کرد.

شرح محیط زیست در باره باغ وحش ساری؛ خرس مریض بود، شیر پیر ا ست!

به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه محیط زیست متولی حفاظت از حیات وحش است پیگیر موضوع باغ وحش طاهرده ساری شدیم، معاون محیط زیست طبیعی مازندران در این خصوص در تبادل نظر با ایسنا، اظهار کرد: باغ وحش طاهرده ساری پس از اخذ موافقت دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست و ارائه تعهد مبنی بر انتقال به مکان مناسب و مجاز، مجوز ادامه فعالیت برای دوره سه ساله را دریافت نموده بود که تا مهرماه سال آینده معتبر است.

روح الله اسماعیلی با اشاره به اینکه بازدید ویژه ای در روز یکشنبه دوم بهمن ماه جاری انجام شد؛ در این بازدید محل نگهداری و جانمایی جانوران وحشی پستاندار نظیر شیر، خرس، روباه، مرال، گراز و پرندگانی نظیر قرقاول، قو، عقاب، دال و کبوتر مناسب ارزیابی شد، اضافه نمود:، اما مشاهده شد یک قلاده خرس قهوه ای نر به علت بیماری، به صورت جداگانه در قرنطینه نگهداری تا دوره درمان آن تکمیل گردد.

به گفته اسماعیلی؛ خرس نر قهوه ای به علت دوران نقاهت، از نظر جثه ای لاغر و ضعیف بوده، اما در راه رفتن و سایر فعالیت های حیاتی مسئله ای نداشته است، اما توصیه لازم به مالک باغ وحش جهت انجام معاینه و درمان بیماری انجام شد. ضمن اینکه گونه مورد نظر دارای سنی بیش از 15 سال بوده و از کهولت سن نیز رنج می برد.

معاون محیط زیست طبیعی مازندران با اشاره به اینکه براساس دستورالعمل ابلاغ شده از سوی سازمان حفاظت محیط زیست، باغ وحش ها ملزم به بهره گیری از خدمات دائم دامپزشکی باید استفاده نمایند، توضیح داد: باغ وحش طاهرده نیز ضمن بهره گیری از دامپزشک مقیم، فرآیند درمان گونه هایی که نگهداری می گردد را در دستور کار خود دارد.

این مسئول یادآور شد: از طرفی پایش و نظارت بر نحوه نگهداری تمامی مراکز تکثیر و پرورش حیات وحش نیز به طور مستمر از سوی این اداره کل صورت می گیرد و در صورت هر گونه قصور، اقدام قانونی لازم انجام می گردد.

به گفته اسماعیلی مواردی مانند بیماری، ضعف، پیری، مرگ طبیعی و ... در تمامی جانوران اهلی و وحشی امری طبیعی بوده، با این اوصاف، در مورد اعمال حساسیت های بیشتر در امر نظارت، تغذیه، شرایط محیط نگهداری جانوران، بیماری ها و اطلاع رسانی به موقع وقایع به این اداره کل موارد و تذکرات لازم به مالک باغ وحش طاهرده ساری ارائه شد.

منبع: فرارو

به "شرح محیط زیست در باره باغ وحش ساری؛ خرس مریض بود، شیر پیر ا ست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح محیط زیست در باره باغ وحش ساری؛ خرس مریض بود، شیر پیر ا ست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید