ترمیم رادکان ادامه دارد

به گزارش وبلاگ هیچکس، معاون میراث فرهنگی گلستان گفت: از ابتدای تابستان سال جاری عملیات اجرایی طرح بازسازی برج رادکان آغازشده و تا احیای بخش های آسیب دیده تداوم دارد.

ترمیم رادکان ادامه دارد

به گزارش خبرنگار از ، سارا اخوت معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان در بازدید از کارگاه بازسازی برج رادکان در شهرستان کردکوی، گفت: برج رادکان کردکوی یکی از بنا های تاریخی پراهمیت در سطح استانی و ملی است که مورد توجه و حساسیت ویژه اساتید و کارشناسان میراث فرهنگی و حوزه بازسازیی کشور و استان است.

او اضافه نمود: بر این اساس در سنوات گذشته در چندین نوبت اقدام به بازسازی بخش های آسیب دیده این بنا شد، اما ازآنجایی که بازسازی امری مداوم و مستمر است، وزارتخانه متبوع در سال 1399 هم از محل اعتبارات ملی مبلغ 800 میلیون ریال به منظور بازسازی بنای مذکور اختصاص داد.

اخوت گفت: با توجه به تخریب جداره بیرونی این بنا، مصوب شد این اعتبار به بازسازی بخش های آسیب دیده اختصاص یابد.

او ادامه داد: آجر های اولیه بنا 23 در 23 به ضخامت 5/4 سانتی متر است که توانستیم این نوع آجر را از دیگر استان های کشور تهیه کنیم و از ابتدای فصل تابستان امسال عملیات اجرایی پروژه بازسازی برج رادکان آغازشده و ادامه دارد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان اطمینان داد که در عملیات بازسازی این اثر مهم و تمامی آثار تاریخی استان گلستان بیشترین دقت و حساسیت لحاظ می گردد.

برج تاریخی رادکان در جنوب شهرستان کردکوی در غرب استان گلستان قرار گرفته است و یکی از آثار تاریخی و دیدنی این استان با بیش از یک هزار سال قدمت است. بنای یادشده با حدود 32 متر ارتفاع و 15 متر قطر از دو بخش گنبدی و بدنه تشکیل شده که گنبد آن به صورت مخروطی بلند و کشیده و به صورت دوپوسته ای است. برج رادکان در تاریخ 15 دی 1310 به شماره 145 در لیست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

ق

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ترمیم رادکان ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترمیم رادکان ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید