منطقه گردشگری رود رونه کجاست؟

به گزارش وبلاگ هیچکس، تفرجگاه رود رونه باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد با طبیعتی سحرانگیز، درختان سرسبز، گل های بهاری و آب و هوایی دلپذیر آماده پذیرایی از گردشگران و طبیعت دوستان است.

منطقه گردشگری رود رونه کجاست؟

به گزارش وبلاگ هیچکس، هنوز نیمی از آخرین ماه زمستان به جای مانده اما این روزها تفرجگاه رود رونه باشت در جنوب کهگیلویه و بویراحمد با طبیعتی سحرانگیز، درختان سرسبز، گل های بهاری و آب و هوایی دلپذیر آماده پذیرایی از گردشگران و طبیعت دوستان شده است.

رود رونه که از برف های کوه سه هزار متری خامی سرچشمه می گیرد در 10 کیلومتری شهر باشت و نزدیکی جاده ارتباطی استان های جنوبی کشور به فارس محیطی دنج و رویایی برای گذراندن یک سفر چند روزه در دل طبیعت است.

این سرزمین زیبا که در آغوش کوه سه هزار متری خامی آرمیده، چون بهشتی رویایی از آب گوارا گرفته تا، طبیعت سرسبز، پونه های مشک فشان، گل های رنگارنگ و هوای دلپذیر خود را در استقبال از بهار آراسته است.

اینجا سایه سار خنک درختان گردو، انگور، انجیر و توت وحشی همراه با چشم انداز ها زیبای جنگل های بلوط فضای دلنشینی را فراهم کرده که می تواند مقصد سفری خاطره انگیز و به یادماندنی برای طبیعت دوستان باشد.

وجود غاز بزرگ معروف به اشکفت میر محمد طاهری و همچنین اشکفت برابر با وسعتی به مقدار برپایی بیش از 30 چادر مسافرتی در کنار چشمه آب گوارا اوج هنرنمایی طبیعت را به نمایش گذاشته است.

گردشگرانی که برای نخستین بار تفرجگاه رود رونه را به عنوان مقصد سفر انتخاب می کنند آنچنان مجذوب زیبایی های طبیعی این منطقه بکر می شوند که اینجا پاتوق ثابت گردشگری آنان می شود.

تجربه لذت بخش مصرف غذاهای سنتی در دل کوه

یک فعال گردشگری در شهرستان باشت گفت: وجود اقامتگاه بومگردی در ارتفاعات کوه خامی فرصت سیاحت و کوهنوردی همراه با غذاهای سنتی در این منطقه را فراهم کرده است.

اسماعیل توکلی تاکید کرد: علاقه مندان به کوهپیمایی در این منطقه با کمک فعالان گردشگری پس یک پیاده روی دلچسب یک ساعته در دل کوه به این اقامتگاه بومگردی می رسند.

وی بیان نمود: در این اقامتگاه بومگردی افزون بر فضایی زیبا و سنتی از مهمانان با غذاهای محلی در وعده های صبحانه،نهار و شام پذیرایی می شود.

توکلی شرح داد: در این اقامتگاه غذاهایی مانند کره محلی، تخم مرغ محلی، عسل طبیعی، آبگوشت، دمپخت گوشتی،آش کارده و آش ماست در وعده های مختلف روزانه برای مهمانان تدارک دیده شده است.

جاذبه های منحصر به فرد رود رونه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اهمیت مکان های قرارگیری جاذبه های نزدیک شهر برای اقامت شبانه گفت: رود رونه به دلیل نزدیکی به شهر باشت و جاده ارتباطی گچساران به شیراز منطقه ای منحصر به فرد برای سفر طبیعت دوستان است.

سعید طالبی پور اضافه کرد: وجود یک اقامتگاه بومگردی و زیرساخت هایی چون سکوبندی،سرویس بهداشتی و سایر امکانات و چشم انداز ها چشم نواز در رود رونه باعث شده این منطقه از محبوبترین تفرجگاه های جنوب کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در اواخر زمستان و فصول بهار و تابستان باشد.

رود رونه باشت؛ شورانگیز و دل خواه گردشگران

وی با اشاره به اینکه برنامه های متنوعی برای نوروزگردی در شهرستان باشت مطرح کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی و جشن های نوروزگاه مهم ترین برنامه های پیش بینی شده در تعطیلات نوروز امسال در این شهرستان است.

طالبی پور گفت: بازخوانی آیین ها و رسوم سنتی ،پخت غذاهای محلی و توزیع بسته های معرفی ظرفیت های گردشگری از دیگر برنامه های پیش بینی شده در تعطیلات نوروز امسال این شهرستان بشمار می رود.

تفرجگاه رود رونه که در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد و 110 کیلومتری یاسوج مرکز استان واقع شده از شلوغ ترین جاذبه های گردشگری جنوب کشور هر ساله میزبان هزاران نفر از علاقه مندان به ویژه در فصل بهار است.

علاقه مندانی که که سواحل رود رونه و ارتفاعات خامی را برای گردشگری انتخاب می کنند افزون بر سیر و سیاحت در این سرزمین زیبا می توانند مجذوب کنندهیت های زندگی روستایی در جنوب کهگیلویه و بویراحمد را نیز به نظاره بنشینند.

روستاهای لار، کلگه امیرشیخی، شوش شاه بهرام با وجود جنگل های پوشیده از درختان بلوط، بنه، کلخنگ، زبان گنجشک و انواع بادام، یک غار به طول 200 متر و قرار گرفتن در مجاورت رودخانه از زیباترین جلوه های روستاگردی در این منطقه است.

وجود خانه های گِل اندود شده و پَرچین های پوشانده با شاخه های درختان در روستاهای شهرستان باشت نوستالژی هایی هستند که برای شمار زیادی از گردشگران بسیار مجذوب کننده تر از زرق و برق های زندگی لوکس در برخی هتل هاست.

پَرچین یا چَپَر از جمله دست ساخته های سنتی مردم روستاهای این استان است که به مثابه یک سایبان خنک عمل می کند،کاربردی ابزاری به نام آسک یا آسیاب کوچک برای خرد کردن گندم یا سایر مواد غذایی، استفاده از مشک برای خنک نگه داشتن آب یا دوغ از دیگر زیبایی های سنتی زندگی روستاهای این استان است.

اما زیبایی های زندگی روستانشینی به این موارد محدود نمی شود و نوای موسیقی سنتی محلی، پوشش لباس محلی مردمان سخت کوش روستایی و تکاپوی آنان برای کسب روزی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را به مقصد نخست گردشگری نوروزی تبدیل کرده است.

منبع: دنیای سفر

به "منطقه گردشگری رود رونه کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منطقه گردشگری رود رونه کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید