ترخیص مشروط شیرخشک های رژیمی؛ 880 هزار قوطی ماند

به گزارش وبلاگ هیچکس، طبق اعلام گمرک ایران، با جود بعضی ابهامات، اخیرا حدود 120 هزار قوطی از مجموع یک میلیونی شیرخشک های رژیمی دپو شده، با تائید سازمان غذا و دارو و دریافت تعهد از صاحب کالا ترخیص شده و مابقی احتیاج به اقدام سازمان غذا و دارو برای ترخیص و تحویل به صاحب کالا دارد.

ترخیص مشروط شیرخشک های رژیمی؛ 880 هزار قوطی ماند

به گزارش ایسنا، سیدروح اله لطیفی- سخنگوی گمرک ایران- درباره جریان ترخیص شیرخشک های رژیمی که در هفته گذشته اعلام شد مشکل ترخیص آن ها رفع شده است شرح داد: در این فاصله یعنی از پنجم اردیبهشت ماه تا روز گذشته (11 اردیبهشت) حدود 120 هزار قوطی از این محموله ها با پیگیری و همکاری سازمان بازرسی کل کشور و با تائید وزارت بهداشت ترخیص شده است.

ترخیص محموله شیرخشک و ورود سازمان بازرسی

وی با اشاره به اینکه محموله های شیرخشک رژیمی در 10 ثبت سفارش و 19 قبض انبار بوده است گفت: هر میزانی که سازمان عذا و دارو در خصوص آن اقدام لازم را انجام دهد، فورا به وسیله گمرک ترخیص می گردد، این سازمان باید به طور سیستمی، سلامت شیرخشک ها و بعلاوه عدم فراوری داخل آن را تائید کند و در این حالت است که گمرک ترخیص را با حداقل اسناد و در اسرع وقت انجام می دهد.

لطیفی این را هم اشاره نمود که جهت ترخیص کالا باید سازمان غذا و دارو نامه ایفای تعهدات قبلی صاحب کالا را نیز تمدید کند.

جریان از این قرار است که در هفته های اخیر اخباری منتشر شد، مبنی بر دپوی شیرخشک رژیمی اطفال در گمرک در حالی که تامین احتیاج داخل با مشکل روبرو شده بود، سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد که در حال ترخیص کالا است، ولی واکنش گمرک به موضوع از این حکایت داشت که این محموله ها که از بهمن پارسال تا انتها فروردین در 19 قبض انبار و به صورت مرحله ای وارد گمرک شده است، ثبت سفارش نداشته و ایفای تعهدات قبلی صاحب کالا نیز تمدید نشده است که هر دو باید به وسیله سازمان غذا و دارو انجام تا امکان ترخیص فراهم گردد.

بر این اساس اعلام شد که طی هماهنگی های انجام شده به تدریج این محموله ها در اوایل اردیبهشت ماه ثبت سفارش شده است و به محض انجام اقدامات لازم و اظهار کالا به گمرک، با حداقل اسناد ترخیص خواهد شد.

880 هزار قوطی دیگر منتظر اقدام سازمان غذا و دارو است

این در حالی است که تازه ترین اعلام سخنگوی گمرک نشان می دهد سازمان غذا و دارو برای ترخیص 120 هزار قوطی، حدود 12 درصد کل محموله ها تا به امروز اقدام نموده و حدود 880 هزار قوطی دیگر منتظر اقدام آن سازمان و اعلام تائیدیه های لازم جهت ترخیص به وسیله گمرک است.

ابهام در معین ارزش افزوده؛ ترخیص با تعهد

به گفته وی، گمرک با وجود ابهامات در معین ارزش افزوده این کالا با اخذ تعهد از صاحب کالا، اقدام به ترخیص شیر خشک های وارده در گمرک تهران نموده است.

سازمان غذا و دارو نیز اخیرا اعلام نموده که 13 هزار قوطی از شیرخشک های ترخیص شده را در داروخانه ها توزیع نموده است.

منبع: فرارو

به "ترخیص مشروط شیرخشک های رژیمی؛ 880 هزار قوطی ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترخیص مشروط شیرخشک های رژیمی؛ 880 هزار قوطی ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید