تامین احتیاج مراکز پژوهشی با بومی سازی 5 دستگاه رهگیر چشمی

به گزارش وبلاگ هیچکس، با طراحی و ساخت دستگاه رهگیر چشمی ارتقا یافته، رهگیری هم زمان هر دو چشم بدون احتیاج به ثبت ماندن سر ممکن شد.

تامین احتیاج مراکز پژوهشی با بومی سازی 5 دستگاه رهگیر چشمی

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ هیچکس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این دستگاه که اخیرا در نمایشگاه تجهیزات و ابزارهای ایران ساخت به نمایش درآمده است، برای رهگیری هم زمان هر دو چشم مورد استفاده قرار می گیرد و دیگر احتیاجی به ثابت شدن سر برای رهگیری حالات و مردمک چشم نیست.

دستگاهی با بیش از هفتاددرصد قطعه بومی

این محصول، نخستین دستگاه ارتقاء یافته رهگیر چشمی است که به وسیله محققان یک شرکت دانش بنیان، طراحی و ساخته شده است.

دستگاه تازه رهگیر چشم که بیش از هفتاد درصد از قطعات و ابزارهای مورد احتیاج آن، از منابع داخلی تهیه و تامین شده و قابل رقابت با نمونه های مشابه خارجی است، از کاربردهای بسیاری در زمینه فعالیت های تحقیقاتی در حوزه های علوم آزمایشگاهی، زبان شناختی، روانشناسی و جرم شناسی برخوردار است.

دقت و قدرت پردازش بالاتر نسبت به نمونه قبلی

یکی از طراحان و متخصصان ساخت این دستگاه گفت: این دستگاه نسبت به نوع قبلی خود، از دقت و قدرت پردازش بالاتر و از امکانات بیشتری برخوردار است.

این شرکت دانش بنیان در گذشته با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، 5 دستگاه رهگیر چشمی فراوری و در اختیار مراکز علمی و تحقیقاتی در سطح کشور قرار داده است.

هم اکنون با فراوری نسل ارتقاءیافته این دستگاه، کوشش می گردد با فراوری انبوه آن، این سیستم پیشرفته نیز به سرعت به مراکز علمی داخل کشور تحویل داده گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "تامین احتیاج مراکز پژوهشی با بومی سازی 5 دستگاه رهگیر چشمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تامین احتیاج مراکز پژوهشی با بومی سازی 5 دستگاه رهگیر چشمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید