اپل ویژن پرو پیکسل های هم اندازه گلبول های قرمز دارد

به گزارش وبلاگ هیچکس، کالبدشکافی ویژن پرو نشان می دهد تراکم پیکسلی نمایشگرهای این هدست واقعیت ترکیبی، 54 برابر نمایشگر آیفون است.

اپل ویژن پرو پیکسل های هم اندازه گلبول های قرمز دارد

بیشتر کسانی که با ویژن پرو کار کرده اند، کیفیت نمایشگرهای میکرو OLED این هدست واقعیت ترکیبی را به عنوان یکی از بهترین ویژگی هایش توصیف می کنند. این نمایشگرها محتوا را با وضوح بسیار بالا نشان می دهند. اکنون دومین ویدیو کالبدشکافی iFixit به بررسی دقیق تر قطعات این محصول و صفحه نمایش های باکیفیتش می پردازد.

صفحه نمایش های ویژن پرو تراکم پیکسلی بسیار بالایی دارند: 12٬078٬000 پیکسل در هر 0.98 اینچ. این یعنی ابعاد هر پیکسل به 7.5 میکرومتر می رسد که در حد یک گلبول قرمز است.

تراکم پیکسلی نمایشگرهای ویژن پرو بسیار بالاتر از هر دستگاه دیگری است که تا به امروز با آن کار کرده اید. به عنوان مثال می توان 54 پیکسل ویژن پرو را در یک پیکسل نمایشگر آیفون 15 پرو قرار داد. جای تعجب ندارد که محتوا در این هدست واقعیت ترکیبی بسیار واقعی به نظر می رسد. بررسی ها نشان می دهند نمایشگرهای میکرو OLED ویژن پرو را سونی تولید کرده است.

تراکم پیکسلی نمایشگر آیفون 15 پرو 460 پیکسل براینچ است درحالی که هر یک از نمایشگرهای ویژن پرو از تراکم پیکسلی خارق العاده 3٬386 پیکسل براینچ بهره می برند.

البته باوجود چنین تراکم پیکسلی، نمایشگرهای ویژن پرو ازنظر فنی 4K نیستند. وضوح 4K به صفحه نمایشی با 4٬000 پیکسل افقی اشاره دارد و بنابراین هدست مذکور با اختلاف بسیار جزئی، استاندارد UHD را ازدست می دهد. تراکم پیکسلی برای تلویزیون 4K استاندارد 140 پیکسل براینچ است.

یکی دیگر از نکات مهم در مورد ویژن پرو، معیار PPD (پیکسل در درجه) است که فاصله و زاویه کلی شما از نمایشگر را نشان می دهد.

طبق تخمین iFixit، ویژن پرو به طور میانگین به پی پی دیِ 34 می رسد و این عدد برای نمایشگری که به چشم کاربر خیلی نزدیک است، بسیار خوب ارزیابی می شود. درمقام مقایسه، هدست واقعیت مجازی سونی مدل پلی استیشن VR2 از پی پی دی 19 و هدست واقعیت مجازی متا مدل کوئست 3 از پی پی دی 25 بهره می برد.

iFixit درنهایت امتیاز تعمیرپذیری موقت 4 از 10 را به ویژن پرو داد. قیمت هدست واقعیت مجازی اپل برای مدل پایه 3500 دلار است و بعید به نظر می رسد درصورت خرابی بیشتر کاربران بخواهند خودشان دست به کار شوند؛ آن ها به احتمال زیاد به مراکز مجاز خدمات اپل مراجعه خواهند کرد.

منبع: زومیت

منبع: انتخاب

به "اپل ویژن پرو پیکسل های هم اندازه گلبول های قرمز دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل ویژن پرو پیکسل های هم اندازه گلبول های قرمز دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید