اولین گوشی پایین رده سامسونگ با دوربین 50 مگاپیکسلی

به گزارش وبلاگ هیچکس، سامسونگ، غول فناوری کره جنوبی، میخواهد تا به زودی گوشی گلکسی A23 را به عنوان جانشین گوشی پایین رده گلکسی A22 روانه بازار کند. اگرچه طبق معمول ما انتظار بعضی بهبود ها را در این گوشی آینده داریم، اما جالب ترین خبری که اکنون در اختیار داریم این است که این دستگاه آینده قرار است به یک دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی ساخت SK Hynix مجهز گردد که اگر این ادعا درست باشد، اولین استفاده از سنسور 50 مگاپیکسلی SK Hynix در گوشی های پایین رده سامسونگ محسوب می گردد.

اولین گوشی پایین رده سامسونگ با دوربین 50 مگاپیکسلی

به گزارش وبلاگ هیچکس، سامسونگ از سال 2019 با شرکت SK Hynix برای ساخت دوربین های گوشی های پایین رده خود همکاری می نماید. این سازنده مطرح دوربین، تا به امروز سنسور های پایین رده ای را برای سری گلکسی A و M ارائه نموده است. با این حال، ما تا به امروز ندیده ایم که سنسور 50 مگاپیکسلی SK Hynix در هیچ گوشی گلکسی به کار گرفته شده باشد. اما حالا، این قاعده ممکن است با ورود گلکسی A23 آینده تغییر کند.

طبق گزارش وبسایت فناوری TheElec، سامسونگ در حال برنامه ریزی برای تهیه سنسور های 50 مگاپیکسلی تازه با همکاری SK Hynix است تا گوشی های پایین رده خود را در این زمینه ارتقا دهد. این سنسور 50 مگاپیکسلی خاص، امسال برای عرضه در گوشی هوشمند گلکسی A23 آینده برنامه ریزی خواهد شد. برای یادآوری، گلکسی A22 دارای سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی است و همانطور که گفته شد، لنز 50 مگاپیکسلی SK Hynix در A23 می تواند یک گام به جلو باشد.

طبق گزارش های منتشر شده، سنسور 50 مگاپیکسلی گلکسی A23 از تثبیت کننده تصویر اپتیکال (OIS) پشتیبانی می نماید. این دوربین با یک لنز 5 مگاپیکسلی فوق عریض و دو سنسور 2 مگاپیکسلی برای عکس های ماکرو و بوکه همراه خواهد بود. بنابراین، در مجموع چهار دوربین در پشت این گوشی تازه وجود خواهد داشت. بعلاوه گفته می گردد که گلکسی A23 سامسونگ در دو نسخه 4G LTE و 5G معرفی خواهد شد. در رابطه با راه اندازی، این نشریه فاش می نماید که مدل 4G LTE در سه ماهه اول امسال میلادی معرفی خواهد شد، در حالی که مدل 5G قرار است در نیمه دوم امسال معرفی گردد. طبق گزارش ها، سامسونگ میخواهد 17.1 میلیون دستگاه از مدل 4G LTE و 12.6 میلیون دستگاه از نسخه 5G را عرضه کند.

در مورد دیگر مشخصات اصلی این دستگاه، ما هنوز به شایعات متکی هستیم. گفته می گردد که گلکسی A23 سامسونگ به یک صفحه نمایش 6.4 اینچی IPS LCD مجهز می گردد که رزولوشن 720 در 1600 پیکسل را عرضه می نماید. این صفحه نمایش بعلاوه یک دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی را در خود جای خواهد داد. این گوشی از تراشه MediaTek Dimensity 700 بهره خواهد برد که با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی پشتیبانی می گردد که البته می توان به وسیله اسلات کارت آن را تا یک ترابایت ارتقا داد.

در مورد باتری گلکسی A23 نیز گفته می گردد که این دستگاه به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز خواهد شد که با یک سیستم شارژ سریع 15 واتی پشتیبانی می گردد. این دستگاه بعلاوه جک 3.5 میلی متری صدا را نیز حفظ خواهد نمود که این خبر البته برای علاقمندان به این قابلیت خوب خواهد بود، زیرا ما می دانیم که این سازنده در حال حذف جک 3.5 میلی متری صدا در گوشی های خود است. در مورد سیستم عامل نیز باید گفت که متأسفانه به نظر می رسد که سامسونگ میخواهد تا از اندروید قدمی تر 11 برای این دستگاه استفاده کند که توقف در شرایط موجود محسوب می گردد، اما احتمالا ارتقا به نسخه های تازه را تا دو یا سه سال دریافت خواهد نمود.

منبع: gizmochina

نوشته: مصطفی جرفی-وبلاگ هیچکس

منبع: فرارو

به "اولین گوشی پایین رده سامسونگ با دوربین 50 مگاپیکسلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی پایین رده سامسونگ با دوربین 50 مگاپیکسلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید