افزایش نگرانی ها برای مصرف سیگار الکترونیکی

به گزارش وبلاگ هیچکس، رحمان پیرامون مصرف نمایندگان جوان سیگار الکترونیکی گفت: بعضی از خونریزی دهان و گلو شکایت کردند. وی بخارهای سیگار الکترونیکی را آنالیز کرد. آنان می توانند بیماری لثه را تشدید نمایند که می تواند بافتهای

افزایش نگرانی ها برای مصرف سیگار الکترونیکی

مترجم: حسین گودرزی

منبع: راسخون

رحمان پیرامون مصرف نمایندگان جوان سیگار الکترونیکی گفت: بعضی از خونریزی دهان و گلو شکایت کردند. وی بخارهای سیگار الکترونیکی را آنالیز کرد. آنان می توانند بیماری لثه را تشدید نمایند که می تواند بافتهای دندانها را تخریب کند. بیماری شدید لثه می تواند منجر به آسیب دندان گردد.

مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی گازها و ذرات را وارد ششها می نمایند. مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی ترمیم آسیب سلولهای شش را سخت می نمایند. بیشتر دانش آموزان 12 یا 13 ساله سیگار الکترونیکی را بیشتر از سیگار معمولی مصرف می نمایند. سیگارهای الکترونیکی خطر اندکی را برای سلامتی ایجاد می نمایند. حذف اسانسها روشی جهت عدم تشویق بچه ها برای تجربه سیگارهای الکترونیکی است. اگر شما طعمها را حذف کنید، جوانان کمتری هر محصول توتون را مصرف می نمایند و بچه ها کمتری در معرض خطر آسیب مصرف سیگار الکترونیکی قرار می گیرند. مصرف سیگار الکترونیکی می تواند خطرات بسیاری را ایجاد کند. مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی در ایمنی بدن مداخله می نمایند و سرفه و زخمهایی در بدن نوجوانان مصرف نماینده ظاهر می شوند. هر چه مایع آن گرمتر باشد، اثرات آن بر سلولها شدیدتر هستند. رفتار تازه مصرف سیگار الکترونیکی تزریق گرما است که تهدیدی برای تشدید خطرات مصرف نمایندگان نوجوان است.

بدن مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی دارای مواد شیمیایی سرطانزا است. مواد زیانبار بسیاری در سیگارهای الکترونیکی وجود دارند و نوجوانان آنان را نادیده می گیرند.

بهبود ناقص زخم

سلولها با آسیب مواد خارجی، عفونتها و زخم روبرو هستند. اتفاق بدی در بدن رخ نمی دهد. بیشتر اندامهای مهم دارای فیبروبلاست هستند که بافتهای آسیب دیده (زخمی) را ترمیم می نمایند.

در زمان آسیب، سلولهای فیبروبلاست زخم را بهبود می دهند. فیبروبلاستها خشک می شوند و انرژی غذا را به سوخت تبدیل می نمایند. در آزمایش رحمان، آنان زخم را جوش دادند. بعضی میتوکندریها تخریب شدند. فیبروبلاستها می توانستند زخم را فشرده نمایند.

بیشتر بخوانید:سیگارهای الکترونیکی بخارهای سمی را از مایعات الکترونیکی بی ضرر ایجاد می نمایند

هنوز اینکه آیا آسیب فیبروبلاست نشانگر بهبود کندتر زخمها است تعیین نیست. فرایندهای بسیاری در بدن فعال هستند. بنابراین، درک آن سختتر است که آیا چنین آزمایشاتی از رویدادهای بدن سالم الگوبرداری می نمایند. این امر دلیلی است که چرا رحمان امیدوار به مقایسه درجات بهبود زخم مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی و افراد غیر مصرف نماینده است. وی نگران تکرار مورد آزمایشگاه پیرامون خطرات پیش روی افراد است.

آیا سرفه مصرف نماینده سیگار سرفه مصرف نماینده سیگار الکترونیکی می گردد؟

استنشاق آلودگی می تواند ششها را دچار سوزش کند. زمانی که ذرات استنشاق می شوند، ششها با سرفه پاسخ می دهند. استنشاق ذرات یا گازهای تحریک آمیز منجر به برونشیت می گردد زمانی که مسیرهای هوایی دچار تحریک و التهاب می شوند.

برونشیت موجب خس خس و سرفه می گردد. میکروبها می توانند موجب برونشیت شوند. دودهای تنباکو یا گازهای شیمیایی مشخص می توانند در هوای بسیار آلوده تنفس شوند. زمانی که این علائم از بین نمی فرایند، برونشیت مزمن رخ می دهد. سیگار کشیدن دلیل آن است و دلیلی است که چرا سرفه فرد سیگاری علامت برونشیت مزمن است.

تیم مک کونل علائم برونشیت را در نوجوانان مصرف نماینده سیگار الکترونیکی جستجو کرد. محققان از 2000 دانش آموز دبیرستانی در خصوص عادات مصرف سیگار الکترونیکی و هر گونه علائم تنفسی سوال کردند. هر فردی که سرفه را به مدت سه ماه گزارش داد، دارای برونشیت مزمن بود. یک دانش آموز مشکوک به داشتن برونشیت مزمن بود.

حدود 500 دانش آموز گاهی سیگار الکترونیکی می کشیدند. حدود 200 نفر در طی ماه گذشته مصرف نماینده آن بودند. دومین گروه مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی دو برابر بچه های دارای برونشیت مزمن بودند که هرگز سیگار الکترونیکی مصرف ننموده بودند. دانش آموزان قبلا مصرف نماینده سیگار الکترونیکی تقریبا به میزان مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی دارای برونشیت مزمن بودند.

محققان در پی سایر علل سرفه و بلغم نوجوانان بودند. آنان روبروه نوجوانان با علل آسم آلرژیک را مشاهده کردند. مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی بعضی از همان علائم شش را نشان می دهند که مصرف نمایندگان سیگار نشان می دهند. آسیب دائمی شش مصرف نمایندگان سیگارِ مبتلا به برونشیت مزمن در زمان پیری توسعه می یابد.

نوجوانان به وسیله طعمهای میوه گمراه می شوند

مطالعه تازهی نقش طعم را در نوجوانان مصرف نماینده سیگار الکترونیکی آنالیز کرد. سیگارهای الکترونیکی توتون را مانند سیگارهای واقعی نمی سوزانند.

یک تحقیق آنالیز کرد که آیا طعم مایع الکترونیکی بر فکر مردم اثرگذار است که مصرف سیگار الکترونیکی چقدر ایمن است. آنان 40 مطالعه محصولات توتون طعم دار را مرور کردند.

از نظر مصرف نمایندگان توتون و افراد غیر مصرف نماینده توتون، محصولات توتون با طعم خوشایند جذابتر هستند. افراد جوانتر علاقمند به محصولات شیرین طعم دار و میوه ای بودند که بدین جهت، بعضی سیگارهای طعم دار ممنوع شدند.

گلدشتاین می گوید: علاقه به طعمها موجب می گردد جوانان سیگارهای الکترونیکی را امتحان نمایند.

از نظر نوجوانان، محصولات طعم دار دارای زیان کمتری نسبت به محصولات توتون طعم دار هستند.

هر ماده توتون طعم دار بی خطر نیست. بعضی ترکیبات طعم دار مایعات الکترونیکی در زمان گرما زیانبار می شوند.

حذف اسانسها روشی جهت عدم تشویق بچه ها برای تجربه سیگارهای الکترونیکی است. اگر شما طعمها را حذف کنید، جوانان کمتری هر محصول توتون را مصرف می نمایند و بچه ها کمتری در معرض خطر آسیب مصرف سیگار الکترونیکی قرار می گیرند.

فلزات سمی در مایعات الکترونیکی

در وسط سیگار الکترونیکی، فنر فلزی وجود دارد که جهت گرمای مایع الکترونیکی به کار می رود. دانشمندان بعضی مواد شیمیایی زیانبار را در بخارهای سیگار الکترونیکی یافته اند. طبق مطالعات قبلی، بعضی مایعات الکترونیکی زیانبار می توانستند پس از گرما سمی باشند.

هس و همکارانش آثار فلزات سمی را در مایعات الکترونیکی یافتند. نگران نماینده ترین فلزات نیکل، کروم و منگنز بودند. نیکل و بعضی اشکال کروم موجب سرطان می شوند. منگنز به سیستم عصبی آسیب می زند.

محققان اندازه فلزات سمی را در مایعات الکترونیکی میزان گیری کردند. رحمان می گوید: تحقیق جهت آن لازم است که آیا مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی در معرض این مواد شیمیایی هستند و اثرات بلند مدت مصرف چیست. مطالعه تازهی بنزن را در مصرف نمایندگان سیگار الکترونیکی یافت که عامل سرطان است. سطوح دود سیگار الکترونیکی به میزان دود سیگار بالا نبودند. پانکوف می گوید: مصرف سیگار الکترونیکی خطر اندک بنزن را ایجاد نمی نماید.

واقعیتی باید مصرف نماینده سیگارهای الکترونیکی را نگران کند که مصرف سیگار الکترونیکی می تواند سطوح بنزن را ایجاد کند که بالاتر از این سطوح در محیط هستند. سیگارهای دارای شارژ بالا بیشترین بنزن را در آزمایشات فراوری کردند. لطفا از شارژ بالا خودداری کنید.

نگرانیها پیرامون ریختن مایع

سیگارهای الکترونیکی تازهتر مصرف نمایندگان را ترغیب به انتخاب طعمهایی می نمایند که مایع حاوی نیکوتین انتخاب می گردد. جهت دریافت بیشترین نیکوتین، بعضی مصرف نمایندگان از قطره چکان سوراخ دار استفاده می نمایند.

مایعات الکترونیکی در زمان ریختن به دماهای بالاتر می رسند که بخار بزرگتری را ایجاد می نمایند و اندازه بیشتری را برای گلو فراهم می نمایند. مطالعه تازه از ریختن مستقیم مایعات ابراز نگرانی می نماید.

گرمای بالای مایع مواد شیمیایی بی ضرر را به مواد شیمیایی سمی تبدیل می نماید.

کریشنان سارین می گوید: مصرف نمایندگان معتاد به سیگار الکترونیکی ریختن مایع در سیگار را رواج داده اند. از هر 4 نوجوان، یک نفر مصرف سیگار الکترونیکی را امتحان نموده است.

بیشتر نوجوانان امیدوار هستند سیگار ابرهای بخار پررنگ تر یا طعم تندتری را ایجاد کند.

بچه ها در معرض مواد سرطانزای بسیاری هستند. ابر بزرگتر بخار یا طعم بیشتر ارزش ریسک ندارد. شما نمی دانید در معرض چه چیزی هستید و مایعات الکترونیکی و بخارهای سیگار زیانبار هستند.

منبع: راسخون

به "افزایش نگرانی ها برای مصرف سیگار الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نگرانی ها برای مصرف سیگار الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید