آموزش در مدارس با جمعیت کمتر از 50 نفر حضوری است

به گزارش وبلاگ هیچکس، تهران (پانا) - با حضور معاون برنامه ریزی آموزش وتوانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی، رئیس وکارشناسان آموزش و پرورش استثنایی، مدیران مدارس استثنایی و مراکز مسائل ویژه یادگیری استان اولین پایگاه آموزش مجازی آموزش و پرورش استثنایی لرستان در مدرسه تربیت شهرخرم آباد به صورت مجازی در بستر شبکه شاد افتتاح شد.

آموزش در مدارس با جمعیت کمتر از 50 نفر حضوری است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی لرستان، در این مراسم مجید هداوند معاون برنامه ریزی آموزشی وتوانبخشی سازمان آموزش وپرورش استثنایی ضمن تبریک سال تحصیلی نو و آرزوی سلامتی برای همه همکاران گفت: یکی از برنامه های سازمان ایجاد پایگاه آموزشی مجازی در آموزش وپرورش های استثنایی کشور بوده است تا همکاران بتوانند محتواهای آموزشی استاندارد تهیه و بارگذاری نمایند.

معاون برنامه ریزی آموزش وتوانبخشی سازمان گفت: حتی اگر برترین امکانات و شرایط برای دانش آموزان جهت آموزش های مجازی فراهم باشد، آموزش های مجازی نمی تواند جای آموزش حضوری را بگیرد و همین اساس از اول مهرماه برای مدارسی که جمعیت دانش آموزی کمتر از 50 نفر دارند آموزش ها به صورت تدریجی و اقتضایی باید به صورت حضوری باشند.

امیراسماعیلی رئیس آموزش وپرورش استثنایی لرستان در ادامه این مراسم گفت: کرونا موجب شد آموزش ها بالاجبار از آموزش به صورت حضوری خارج و به سمت آموزش مجازی سوق داده گردد. در این میان در بسیاری از کشورها که زیرساخت ها مهیا بود و با دور اندیشی از سال ها قبل آموزش دربستر مجازی و الکترونیکی را به اسم یک ضرورت انکار ناپذیر درک نموده بودند بلافاصله راستا آموزش را تغییر دادند که افت تحصیلی درچنین کشورهایی به مراتب کمتر بود.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی لرستان در ادامه اضافه نمود: در راستای کاهش افت تحصیلی سازمان آموزش وپرورش استثنایی هماهنگ و بلکه پیشروتر از سایر بخش های وزارت با ورود به فضای مجازی درقالب طرح راهنمایی در ابتدا نسبت به تهیه و تامین تبلت دانش آموزی و فراهم کردن آیتم های نو در شاد سپس با یک حرکت نوین اقدام به راه اندازی پایگاه مجازی برای تمامی استان ها نموده است که براساس این ظرفیت می توان ضمن فراوری محتوای با کیفیت نسبت به اشتراک گذاری محتواهای تهیه شده اقدام کرد.

امیراسماعیلی گفت: درهمین راستا اولین پایگاه مجازی آموزش و پرورش استثنایی لرستان درمرکز استان با اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان در مرکز آموزشی تربیت به بهره برداری رسید که امیدوارم به درستی مورد استفاده قرار گیرد و در گام های بعدی این گونه فعالیت ها را توسعه داد.

وی با تاکید براینکه هیچ مدرسه ای نباید بدون مدیر و معاون و معلم باشد اذعان داشت : ما در اداره آموزش و پرورش استثنایی تمام همت خود را به کاربسته ایم که هیچ مدرسه ای بدون معلم یا مدیر ومعاون نباشد و مدیران مدارس استثنایی و مراکز مسائل ویژه یادگیری استان ملزم به تهیه وتنظیم برنامه عملیاتی سالانه می باشند که دربازدید های آینده مورد آنالیز و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در ادامه توضیحاتی درخصوص برطرف مشکل سامانه سیدا و صدور ابلاغ همکاران،توزیع کتب درسی ارائه نمود و به همه دیران تاکید نمود هیچ معلمی نباید بدون ابلاغ و واکسیناسیون باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "آموزش در مدارس با جمعیت کمتر از 50 نفر حضوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش در مدارس با جمعیت کمتر از 50 نفر حضوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید