آمریکا تعلیق تحریم را هم گزینشی انجام خواهد داد، مذاکره در مورد ترتیبات عملی موید طرح گام به گام است

به گزارش وبلاگ هیچکس، یک کارشناس مسائل آمریکا گفت: به نظر می رسد آمریکایی ها دنبال تعلیق تحریم ها باشند ضمن اینکه آن تعلیق هم شبهه ناک است بر این مفهوم که آیا همه تحریم ها را تعلیق می کنند؟ یا تحریم ها را به صورت گزینشی به مرحله تعلیق خواهند رساند؟

آمریکا تعلیق تحریم را هم گزینشی انجام خواهد داد، مذاکره در مورد ترتیبات عملی موید طرح گام به گام است

فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا در گفتگو با خبرنگار سیاسی وبلاگ هیچکس، در مورد ادعای منبع خبری شبکه پرس تی وی در وین مبنی بر اینکه دستورالعمل آمریکا در مذاکرات وین صرفا تعلیق تحریم و نه لغو کامل آنهاست، گفت: به نظر می رسد آمریکایی ها دنبال تعلیق تحریم ها باشند ضمن اینکه آن تعلیق هم شبهه ناک است بر این مفهوم که آیا همه تحریم ها را تعلیق می کنند؟ یا تحریم ها را به صورت گزینشی به مرحله تعلیق خواهند رساند؟

*ممکن است آمریکا پولهای بلوکه شده ایران را تنها در آستانه انتخابات آزاد کند

ی مسئله دوم را زمان تعلیق تحریم ها دانست و یادآور شد: مسئله دوم این است که آمریکا چه زمانی این تعلیق را انجام خواهد داد یعنی ممکن است آمریکائی ها،پول های بلوکه شده ایران در فلان بانک را آزاد کند آن هم به دلیل نزدیکی به انتخابات در ایران منتهی این کار هم تعلیق تحریم نیست، چون مجوز وزارت خزانه داری آمریکا را می خواهد.

*آمریکا تعلیق تحریم را هم گزینشی انجام خواهد داد

ایزدی ادامه داد: آمریکا در این راستا سه اقدام می تواند انجام دهد اقدام اول لغو تحریم هاست که به نظر میرسد این کار را انجام نمی دهد اقدام دوم تعلیق تحریم هاست که به نظر می رسد تعلیق کامل تحریم ها را هم در دستور کار نخواهد داشت و به دنبال آن است که با وجود دعوا هایی که بین تیم خودشان وجود دارد تنها بخشی از تحریم را به مرحله تعلیق برساند و مثلا اعلام کند فلان پول بلوکه شده ایران در فلان کشور آزاد خواهد شد. به این ترتیب اگر قانون تحریم لغو نشود پول های ایران دوباره می تواند بلوکه شود به این ترتیب که یک پولی قبل از انتخابات آزاد شود و چند برابر آن بعد از انتخابات دوباره بلوکه شود.

این کارشناس مسائل آمریکا افزود: بر اساس این فرایند، چون اصل قانون تحریم لغو نشده و حتی به صورت تعلیق هم درنیامده فرض کنید بخشی از طلب ایران از کره جنوبی یا عراق آزاد شود و بعد از انتخابات ایران دوباره به عراق برق بفروشد، از آنجا که قانون تحریم لغو و یا تعلیق نشده چند برابر پول های آزاد شده می تواند دوباره بلوکه شود.

وی اقدام سوم آمریکایی ها را ماندن قانون تحریم بدون لغو آن دانست و ادامه داد: آمریکایی ها در اقدامی دیگر می توانند کاری کنند که قانون تحریم بماند، اما نه لغو شود و نه به صورت تعلیق درآید.

*مذاکره در مورد ترتیبات عملی موید طرح گام به گام است

ایزدی در مورد خبر هایی مبنی براینکه در مذاکرات وین موضوع پذیرش گام به گام یا مرحله ای تحریم ها نیز مطرح شده گفت: بحث گام به گام و پیشرفت مرحله ای مذاکرات نیز موضوع مهمی است و به نظر می رسد در حال حاضر به جای استفاده از اصطلاح گام به گام یا مرحله به مرحله از اصطلاح دیگری به نام ترتیبات استفاده می شود و می گویند در مورد ترتیبات عملی در حال مذاکره هستیم که همان مذاکره گام به گام یا مرحله به مرحله باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمریکا تعلیق تحریم را هم گزینشی انجام خواهد داد، مذاکره در مورد ترتیبات عملی موید طرح گام به گام است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا تعلیق تحریم را هم گزینشی انجام خواهد داد، مذاکره در مورد ترتیبات عملی موید طرح گام به گام است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید