ادامه تردیدها درباره منشأ کرونا؛ چه کسانی معتقدند کرونا حاصل جنگ بیولوژیک آمریکاست؟

به گزارش وبلاگ هیچکس، با وجود گذشت بیش از 2 ماه از انتشار اولین اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا، همچنان تردیدهای جدی درباره منشأ این ویروس وجود دارد.

ادامه تردیدها درباره منشأ کرونا؛ چه کسانی معتقدند کرونا حاصل جنگ بیولوژیک آمریکاست؟

گروه بین الملل وبلاگ هیچکس- در حالی که بیش از 2 ماه از انتشار نخستین اخبار مربوط به شیوع ویروس کرونا در ووهان چین و پس از آن در دیگر نقاط جهان می گذرد، تردیدهای جدی درباره منشأ این ویروس که تا به امروز جان بیش از 5000 نفر را در اقصی نقاط جهان گرفته، همچنان به قوت خود باقی است.

هنوز هم کارشناسان و مقامات بسیاری قانع نشده اند که ویروس کرونا یک ویروس عادی است. آنها با ارائه شواهدی و دلایل قابل بررسی می گویند که ویروس کرونا یک ویروس ساخته دست انسان است و احتمالاً آمریکا با هدف ضربه زدن به دیگر کشورها، این ویروس را به عنوان یک سلاح بیولوژیک تولید نموده و به کار گرفته است؛ هرچند در این میان اقتصاد خود آمریکا نیز در کوتاه مدت دچار مشکلاتی شده است.

ایگور نیکولین دانشمند و زیست شناس روسی که سابقه فعالیت در کمیته سلاح بیولوژیک روسیه را در کارنامه دارد، جزو کارشناسانی است معتقدند شیوع ویروس کرونا در جهان یک مسئله تصادفی نبوده و احتمالاً آمریکا عامل انتشار این ویروس بوده است.

این دانشمند روس اخیراً در مصاحبه ای با شبکه خبری راشا تودی درباره اینکه آیا ویروس کرونا ساخته دست بشر است یا واقعا در اثر عدم رعایت مسائل بهداشتی و از برخی غذا ها و حیوانات در چین منتقل شده است، گفت: عقیده دارم در شهر های چین مانند همه شهر های بزرگ دیگر نقاط جهان بازاری وجود دارد که در آن حیواناتی فروخته می شوند و این غذا ها هزاران سال است که خورده می شود,، اما ویروس کرونا در طول همه آن سال ها به انسان منتقل نشد,، اما در بیست سال اخیر، این چهارمین شیوع ویروس در کشور چین است.

وی افزود: عقیده دارم این مسئله تصادفی نیست و بلکه این یک طرح است. در اطراف مرز های چین, 25 آزمایشگاه بیولوژیک آمریکایی فعال هستند، در قزاقستان، قرقیزستان، لائوس، ویتنام، تایوان، کره جنوبی، فیلیپین، تایلند و مالزی و حتی افغانستان و پاکستان، در همه کشور های اطراف چین، آزمایشگاه های بیولوژیک آمریکایی وجود دارد.

در اواخر ماه ژانویه یعنی کمتر از یک ماه پس از انتشار نخستین خبرها از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، ژنرال جیمز استافریدیدز فرمانده سابق نیروهای آمریکایی مستقر در اروپا، طی یادداشتی در نشریه فارین پالیسی بدون اشاره مستقیم به ویروس کرونا تأیید کرد که در جهانی امروز سلاح های بیولوژیکی وجود دارند که می تواند تا یک پنجم جمعیت جهان را به کام مرگ بکشانند. مطرح شدن چنین ادعایی از سوی یک ژنرال بلندپایه آمریکایی بر شدت تردیدها در مورد منشأ ویروس کرونا اضافه نموده است.

حدود سه هفته قبل دیمیتری نوویکوف معاون اول رئیس کمیته بین الملل مجلس روسیه، با اشاره به پنهان کاری های آمریکا در تولید سلاح های بیولوژیک، هشدار داد که نباید آمریکا را کشوری عقب مانده در تولید چنین سلاح هایی تصور کرد.

این مقام روس درباره نقش احتمالی آمریکا در تولید و شیوع ویروس کرونا گفت:درباره دست داشتن آمریکا در آنچه در چین در حال وقوع است، باید به این واقعیت توجه کنیم که مدت هاست در برخی کشورها برای ساخت سلاح های بیولوژیک فعالیت های جدی انجام می گیرد و این دیگر یک موضوع محرمانه نیست. من معتقدم که ایالات متحده نیز در این زمینه فعالیت می کند ضمن اینکه طرف های زیادی در آن ذینفع هستند که این ویروس ها آزمایش شوند و ببینند نتیجه چه خواهد شد.

در شرایطی که در رسانه های غربی کماکان کشور چین و مشخصاً شهر ووهان به عنوان مبدأ شیوع ویروس کرونا معرفی می کنند، اخیراً فعالان شبکه های اجتماعی در چین و و همچنین برخی مقامات این کشور، تردیدهایی را در این زمینه مطرح نموده اند. آنها اخیراً با ارائه شواهدی خواستار بررسی احتمال شیوع این ویروس از آمریکا به چین و سایر کشورها شده اند؛ البته آنها فعلاً درباره احتمال اینکه ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیک ساخت آمریکا باشد، مستقیماً اظهارنظر نمی کنند.

موضوع احتمال آغاز شیوع ویروس کرونا از آمریکا پس از آن در شبکه های اجتماعی چین مطرح شد که شبکه تلویزیونی آساهی ژاپن گزارش داد که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا (CDC) به تازگی شک نموده است که ممکن است تعدادی از بیش از 10 هزار بیماری که طی ماه های اخیر در این کشور بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست داده اند، در واقع به آنفلوآنزا مبتلا نبوده و به دلیل ابتلا به ویروس دیگری (احتمالاً ویروس کرونا) جان باخته باشند.

فعالان شبکه های اجتماعی در چین می گویند این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا در جریان مسابقات ارتش های جهان که در اواخر سال 2019 در چین برگزار گشت و تعداد زیادی آمریکایی در آن حضور داشتند، از آمریکا به چین منتقل شده باشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین نیز روز پنج شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اولین بیمار مبتلا (patient zero) در آمریکا کی شناسایی شد؟ چه تعداد از مردم آلوده شدند؟ نام بیمارستان ها [محل نگهداری افراد آلوده] چیست؟ ممکن است ارتش آمریکا این بیماری همه گیر را به ووهان چین آورده باشد. شفاف باشید! آمارهای خود را علنی کنید! شما به ما یک توضیح مدیون هستید!

با این حال، مقامات چینی همچنان سعی دارند که تا زمانی که حقیقت امر کاملاً روشن نشود، از متهم کردن آمریکا به استفاده از ویروس کرونا به عنوان یک سلاح بیولوژیک خودداری کنند.

در اواسط بهمن ماه، چانگ هوا سفیر جمهوری خلق چین در تهران، در مصاحبه اختصاصی با وبلاگ هیچکس درباره احتمال اینکه ویروس کرونا یک سلاح بیولوژیک باشد، گفت:من هم شایعه ای مثل این را در فضای مجازی دیدم که البته هیچ گزارش علمی در این باره ندیدم. خودم طرفدار علم هستم و یک گزارش انگلیسی راجع به شیوع این ویروس خواندم که به شما می دهم. برای این ویروس باید از گزارش های حرفه ای استفاده کرد. شاید در آینده شما بتوانید از این مطالب درباره شیوع این ویروس استفاده کنید.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ادامه تردیدها درباره منشأ کرونا؛ چه کسانی معتقدند کرونا حاصل جنگ بیولوژیک آمریکاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تردیدها درباره منشأ کرونا؛ چه کسانی معتقدند کرونا حاصل جنگ بیولوژیک آمریکاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید