آخرین شرایط واکسیناسیون دانشجویان ، بازگشایی خوابگاه ها با توجه به شرایط شهر ها فرق دارد

به گزارش وبلاگ هیچکس، مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم گفت: براساس گزارش هایی که از دانشگاه ها و دانشجویان داریم، نزدیک به 50 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی واکسینه شده اند.

آخرین شرایط واکسیناسیون دانشجویان ، بازگشایی خوابگاه ها با توجه به شرایط شهر ها فرق دارد

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ هیچکس، محمد رضا آهنچیان درباره آمار دانشجویانی که تا کنون واکسینه شده اند، گفت: ما آماری در این رابطه نداریم، چون مراکز تعریف شده وزارت بهداشت، به وسیله پیامک، دانشجویان را از لیستی وزارت علوم در اختیار آن ها قرار داده، برای واکسیناسیون فرا می خوانند.

وی ادامه داد: بنابراین تا امروز آمار دقیقی ریافت نکرده ایم، ولی گزارش هایی که از دانشگاه ها و دانشجویان داشته ایم نشان از این دارد که نزدیک به 50 درصد دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در اولویت قرار داشتند واکسینه شده اند.

نمی توانیم درباره اینکه دانشگاه ها در چه تاریخی بازگشایی می شوند (آموزش حضوری) صحبت کنیم

مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری درباره اینکه اکنون شرایط برای بازگشایی دانشگاه ها به چه صورت است اضافه کرد: هر دانشگاه ویژگی های ممتازی از دانشگاه های دیگر دارد، ما در کشور دانشگاهی داریم که حدود 50 هزار دانشجو دارد و دانشگاهی که یک هزار دانشجو داشته و دانشجوی تحصیلات تکمیلی ندارد پس بنابراین به طور کلی نمی توانیم درباره اینکه دانشگاه ها در چه تاریخی بازگشایی می شوند، صحبت کنیم.

آهنچیان اضافه کرد: از طرفی هم نسبت بومی بودن دانشجویان در دانشگاه ها فرق دارد و بیشترین مشکل ما مربوط به شهر های عظیم است همان جایی که کرونا هم بیشتر جولان می دهد که همه این ها باعث می گردد که نتوانیم برای همه دانشگاه ها یک نسخه لحاظ کنیم ضمن اینکه ما سه سطح تصمیم گیری داریم.

در حال حاضر همه آموزش ها مجازی است به جز دانشجویان تحصیلات تکمیلی

وی ادامه داد: در حال حاضر همه آموزش ها مجازی است به جز دانشجویان تحصیلات تکمیلی که به خاطر رساله، خاتمه نامه و یا پروژه هایشان مجبورند در محیط دانشگاه باشند.

تکلیف خوابگاه ها، دانشگاه به دانشگاه فرق دارد

وی درباره شرایط خوابگاه های دانشگاه ه در سال تحصیلی تازه هم گفت: خوابگاه های ما به شکل اتاق تک نفره در سال گذشته دایر بوده است و این تصور که دانشگاه ها در زمان کرونا و بعد از اسفند 98 تعطیل بوده اند تصور درستی نیست، ولی تکلیف خوابگاه ها، دانشگاه به دانشگاه فرق دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آخرین شرایط واکسیناسیون دانشجویان ، بازگشایی خوابگاه ها با توجه به شرایط شهر ها فرق دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط واکسیناسیون دانشجویان ، بازگشایی خوابگاه ها با توجه به شرایط شهر ها فرق دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید