آتش زدن شاخ 2500 کرگدن در هند

به گزارش وبلاگ هیچکس، به مناسبت روز جهانی کرگدن، نزدیک به 2 هزار و 500 شاخ گونه نادر کرگدن تک شاخ طی مراسمی در مرکز مبارزه با شکار غیرقانونی هند سوزانده شد.

آتش زدن شاخ 2500 کرگدن در هند

به گزارش وبلاگ هیچکس، این مرنام که در نوع خود اولین بود، روز چهارشنبه در استان آسام، واقع در شمال شرقی هند برگزار گشت و در واقع بخشی از مجموعه اقدامات رسمی و نمادین برای مبارزه با شکار غیرقانونی این حیوان در هند است.

کرگدن های تک شاخ که به نام گونه در حال انقراض شناخته می شوند، تا پیش از این در منطقه گسترده بودند. جمعیت این گونه بر اثر شکار بی رویه و از بین رفتن زیستگاه طبیعی شان به چند هزار رأس کاهش یافته که بیشتر آن ها هم اکنون در استان آسام یافت می شوند

هیمانتا بیسوا سارما، وزیر ارشد آسام در مرنام سوزاندن شاخ کرگدن در شهر بوکاخات گفت: این شاخ ها هیچ ارزشی ندارند. شاخ کرگدن تنها زمانی ارزش فوق العاده ای دارد که روی سر کرگدن زنده و سالم باشد.

وی اضافه نمود: آسام با اقدام امروز می خواهد دو پیام ارسال کند. یکی آن که ما قبول نداریم که شاخ کرگدن ارزش دارویی دارد و دیگر آن که ما تنها به حفظ کرگدن های زنده اعتقاد داریم.

شهر کوچک بوکاخات در نزدیکی پارک ملی کازیرانگا است که در فهرست میراث یونسکو قرار گرفته است و محل زندگی بیش از دو هزار کرگدن تک شاخ، یعنی بزرگ ترین جمعی ت این گونه جانوری در جهان است.

در این مرنام، شاخ ها را ابتدا با دقت در چند لایه روی هم گذاشته و سپس آن ها را آتش زدند.

این شاخ ها که حاوی کراتین، یعنی همان پروتئینی هستند که در مو و ناخن انسان هم وجود دارد، از سال 1969 در یک انبار دولتی نگهداری می شد. تعدادی از آن ها از شکارچیان غیرمجاز گرفته شده بود و بقیه هم از کرگدن هایی که به دلایل طبیعی مرده بودند. تمام مرگ و میر کرگدن ها در این استان از طریق پلیس محلی ثبت می شود.

قبل از برگزاری مرنام آتش زدن شاخ، مقامات دی ان ای هر شاخ را استخراج کردند و به هر یک از حیوانات شماره شناسه اختصاصی دادند تا از آن ها در یک پایگاه داده های ژنی برای مطالعات علمی و تلاش های حفاظتی استفاده شود.

منبع: فرارو

به "آتش زدن شاخ 2500 کرگدن در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتش زدن شاخ 2500 کرگدن در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید