8 منطقه گردشگری برتر در ویتنام شمالی

به گزارش وبلاگ هیچکس، اگرچه ویتنام شمالی نسبت به هوشی مین و سایر شهرهای جنوبی ویتنام بازدیدکننده کمتری دارد اما باز هم نباید بازدید از آن را از دست داد. این منطقه نه تنها میزبان هانوی پایتخت ویتنام است بلکه مکانی است که می توانید خلیج های زیبا را در آن مشاهده کنید، مزارع برنج را از نزدیک ببینید و از مناظر زیبا و چشم نواز لذت ببرید. ویتنام شمالی جاذبه های فرهنگی نیز در خود دارد. در این مقاله قصد داریم چند مورد از جاذبه های گردشگری ویتنام شمالی را با هم مرور کنیم . پس همراه ما باشید.

8 منطقه گردشگری برتر در ویتنام شمالی
  1. خلیج Bai Tu Long:

خلیج هالونگ یکی از محبوب ترین مناطق در ویتنام شمالی است. با اینحال این خلیج تنها خلیج زیبایی نیست که می توانید در این ناحیه به کاوش آن بپردازید. خلیج Bai Tu Long در مجاورت هالونگ واقع شده و دارای فلات سنگ آهگی در حال غرق شدن، آب های آبی زیبا و جزایر کوچک فراوان است. در حقیقت بیشتر افراد سفر به این خلیج را ترجیح می دهند زیرا بسیار محبوب است. بهترین روش برای رفتن به این خلیج از طریق قایق است.

  1. آبشار Detian:

درست در مرز بین ویتنام و چین یک آبشار بسیار زیبا با نام Detian واقع شده است. کل این ناحیه با عنوان Detian Scenic Zone شناخته شده است. البته به خاطر داشته باشید که آبشار موجود یکی از مهم ترین جاذبه هاست. Detian از سه مرحله تشکیل شده و همین امر باعث ایجاد مناظر زیبایی شده است. یکی از منحصر به فردترین روش ها برای بازدید از آبشار دریافت یک قایق نزدیک شدن به خود رودخانه است.

  1. شهر Bac Ha:

تنها چند مایل از مرز چین، شهر Bac Ha قرار گرفته است. این شهر بسیار کوچک است و طول هفته بهترین زمان برای کاوش میدان شهر است. رستوران های محلی در این ناحیه یافت می شود که غذاهای محلی ارزان، خوشمزه و جذابی را سرو می کنند. شما می توانید از صنایع دستی موجود در این شهر مواردی را خرید کنید. چیزی که باعث می شود Bac Ha ارزش بازدید را داشته باشد یکشنبه بازارِ آن است. صبحِ یکشنبه ها، ساکنان این منطقه دور هم جمع می شوند و شروع به فروش محصولات مختلف می کنند. ساکنان قبیله های اطراف برای خرید و فروش به این بازار می آیند و همین امر فرصت بی نظیری برای دیدن موارد جذب فراهم می سازد.

  1. شالیزارهای Tam Coc:

بر روی کاغذ، Tam Coc را می توان به عنوان شالیزارهای برنجی توصیف کرد که با صخره های آهکی و سنگ احاطه شده است. اما در واقعیت، Tam Coc یکی از زیباترین و چشم نواز ترین مناطق در این ناحیه است. بهترین روش برای کاوش این ناحیه استفاده از قایق است. شما حتی می توانید از طریق سه تونلی که از کوه ها رد می شود به این ناحیه برسید.

  1. استان Ha Giang :

یکی از مهم ترین استان های دوردستی که در این کشور یافت می شود Ha Giang است. این ناحیه به مرز چین نزدیک است و به خاطر جنگل های سرسبز و کوه های گرانیتی در میان افراد مشهور و شناخته شده است. اینجا یک مقصد باورنکردنی برای کاوش تنوع قومی و شرکت در فعالیت هایی همچون پیاده روی و کوه نوردی است. این استان با چنین مناظر زیبا و جذابی ، میزبان صدها نقطه وینتیج مخصوص و منحصر به فرد است. بازارهایی که در فضای باز تشکیل می شود یک رویداد معمولی در این استان است. یکی از بهترین بازارها در این ناحیه، بازار Dong Van است که یک شنبه ها برپا می شود.

  1. شهر Sapa:

شهر کوهستانی Sapa به خاطر تنوع فرهنگی جمعیت آن و نیز نزدیکی به مناظر زیبا و باورنکردنی در میان افرد مشهور و شناخته شده است. خود ِ Sapa میزبان ساکنان قبائل مختلف است. این شهر زیبا مشرف به دره Muong Hoa و مزارع برنج است . اگر دوست دارید به ساکنان محلی سری بزنید و با فرهنگ آن ها آشنا شوید به Sapa بروید. شما می توانید به روستاهای دوردست بروید و سپس شب را با قبائل موجود و ساکنان آن بگذرانید.

  1. هانوی:

اگر تنها می خواهید یک مکان را در ویتنام شمالی مورد بازدید قرار دهید آن منطقه به احتمال زیاد هانوی خواهد بود. هانوی ترکیب بسیار خوبی از فرهنگ شرقی و غربی است. استعمار فرانسه در این ناحیه از غذاهایی که سرو می شود و معماری هایی که وجود دارد قابل مشاهده است. هانوی معابد باورنکردنی زیادی دارد. زمانی که به این ناحیه سفر می کنید معبد متعلق به قرن یازدهم را حتما ببینید. آرامگاه و موزه Ho Chi Minh نیز جزو جاذبه های بزرگ در هانوی محسوب می شوند.

  1. خلیج Ha Long:

یکی از بهترین مقاصد گردشگری در کل کشور ویتنام خلیج Ha Long است. شهرت و اعتبار آن به خوبی در طول سال ها حفظ شده است زیرا واقعا زیباست. Halong توصیف کننده اژدهاست که نشان دهنده سایه برون زدهای سنگ آهگی است که از آب سر به بیرون آورده اند. سفرهای قایقی روزانه و شبانه بهترین روش برای تجربه زیبایی هایی است که در این ناحیه وجود دارد. علاوه بر cat ba ، Quan Lan نیز یک توفقگاه محبوب است که به یک زیرساخت توریستی تبدیل گشته است. شما می توانید شنا کنید، به دنبال کاوش غارها باشید یا جزایر دست نخورده، بکر و دوردستی را پیدا کنید.

منبع: مجله سفر

به "8 منطقه گردشگری برتر در ویتنام شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 منطقه گردشگری برتر در ویتنام شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید