برآورد محوطه باستانی گزنک روستای صدرآباد زرندیه شروع می گردد

به گزارش وبلاگ هیچکس، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، زهرا رنجبر 4 اردیبهشت ماه 1400، اظهار کرد: برآورد محوطه باستانی گزنک روستای صدرآباد شهرستان زرندیه به منظور مشخص محدوده عرصه، حریم و پیشنهاد ضوابط عرصه و حریم محوطه مذکور شروع انجام می گردد.

برآورد محوطه باستانی گزنک روستای صدرآباد زرندیه شروع می گردد

او عنوان نمود: با موافقت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، مجوز کاوش از طرف پژوهشکده این اداره کل، از 5 اردیبهشت تا 15 خردادماه برآورد ها در محوطه ای به وسعت دو هکتار انجام می گردد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان زرندیه با اشاره به استقرار تیم باستان شناسی به سرپرستی مجتبی باقرشاهی، عنوان نمود: با ایجاد گمانه های مطالعاتی و دستیابی به آثار و لایه های تاریخی به سرپرستی محسن کریمی دکترای باستان شناسی محدوده عرصه و حریم های محوطه مذکور برای تهیه و تدوین ضوابط قانونی معین خواهد شد.

او بیان نمود: محوطه باستانی گزنک در مرکز فلات ایران هم سنگ با محوطه تاریخی سیلک کاشان بوده و انجام برآورد ها و مطالعات می تواند نقش مهمی در حفاظت و صیانت از این محوطه تاریخی داشته باشد.

رنجبر اضافه کرد: محوطه باستانی گزنک صدرآباد به شماره 1362 در تاریخ 22 فروردین ماه 1336 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: گردشبان

به "برآورد محوطه باستانی گزنک روستای صدرآباد زرندیه شروع می گردد" امتیاز دهید

1 کاربر به "برآورد محوطه باستانی گزنک روستای صدرآباد زرندیه شروع می گردد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآورد محوطه باستانی گزنک روستای صدرآباد زرندیه شروع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید