گردشگران خارجی در پی وای فای و صبحانه رایگان در هتل ها هستند
به گزارش وبلاگ هیچکس، یک سایت دنیای به نام هتلز (HOTELS) پژوهشی درباره خواسته های مهمانان از هتل انجام داده و نظر بیش از 4 هزار و 900 مسافر از 28 کشور مختلف را که در هتل های برتر دنیا مهمان بوده اند، برای مشخص خواسته های اساسی آنها در سال 2015 مورد آنالیز قرار داده است .
در این پژوهش آمده است که مهمانان این هتل ها داشتن وای فای (wi-fi) رایگان را بیشتر از دیگر پارامترها می پسندند .
در این نظرسنجی مسافران تجاری، 49 درصد وای فای رایگان، 14 درصد صبحانه رایگان، 11 درصد نزدیکی به حمل و نقل عمومی و 6 درصد جایگاه و میز کار راحت را به عنوان مهم ترین فاکتور در انتخاب هتل مورد توجه قرار داده اند .
بعلاوه طبق این تحقیق 25 درصد وای فای رایگان، 22 درصد صبحانه رایگان، 15 درصد پارکینگ رایگان و 10 درصد استخر و سونا را به عنوان فاکتوری برای انتخاب هتل به وسیله مسافران تفریحی اعلام نموده اند .
خاتمه دوران دی وی دی و اتو
براساس این تحقیق مسافران دیگر تمایلی به استفاده از امکاناتی مانند مینی بار، اتوی شلوار، تلفن در دستشویی، DVD PLAYER ندارند .
مهمانان هتل ها اعلام نموده اند که 24 درصد آنها از مینی بار، 20 درصد از تلفن در دستشویی، 15 درصد از اتوی شلوار، 15 درصد از کلاه حمام، 9 درصد از DVD PLAYER و 17 درصد از سایر امکانات استفاده نمی نمایند و می توان این امکانات را حذف کرد .
درخواست برای اتاق های ضد صدا نیز جزو یکی از سوالات بود با این عنوان که در مدت اقامت خود چه چیزی بیشتر شما را اذیت می نماید؟
در این تحقیق تعیین شده است که جدا از بوی نامطبوع فرش و نبودن آب گرم، مسافران بیشتر از سر و صدای همسایه ها اذیت می شوند. طبق این تحقیق 65 درصد سر و صدای بقیه مهمانان، 53 درصد بوی نامطبوع فرش، 28 درصد تمام شدن آب گرم، 27 درصد تعداد بسیار کم پریزهای برق و 23 درصد محدودیت زمان صبحانه را عاملی برای اذیت شدن در هتل دانسته اند .
مرتب کردن تخت را نمی خواهیم
در این پژوهش از مهمانان پرسیده شده که تمایل به حذف کدام سرویس و آیتم را دارند تا هزینه اقامت کاهش پیدا کند آنها هم پاسخ داده اند که حاضرند از امکانات و خدمات خاصی چشم پوشی نمایند؛ 69 درصد مرتب کردن تخت، 68 درصد حوله های حمام، 51 درصد میز آرایش، 48 درصد خدمات روم سرویس و 44 درصد باشگاه ورزشی را مثال زده اند .
اخیرا واحد بازاریابی یکی از هتل های ایرانی، کار ترجمه این تحقیق را انجام داده و آن را در اختیار مدیریت هتل قرار داده است تا از اطلاعات آن استفاده کاربردی گردد. چرا که بیشتر مهمانان این هتل را گردشگران و تجار خارجی اختصاص می دهند .
منبع: کجارو / خبرگزاری مهر