کسب رتبه دوم آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در کشور

به گزارش وبلاگ هیچکس، معاون پژوهشی دانشگاه لرستان از کسب رتبه دوم آزمایشگاه مرکزی این دانشگاه در کشور اطلاع داد.

کسب رتبه دوم آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در کشور

گزارش گروه استان ها وبلاگ هیچکس، محمد فیضیان در مورد آخرین شرایط آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان، اظهار کرد: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در بین دانشگاه های کشور قبلا رتبه سوم را داشت و خوشبختانه درحال حاضر پس از دانشگاه شریف، به عنوان دوم دست یافته است.

وی اضافه نمود: دانشگاه مشهد قبلا حائز رتبه دوم در شبکه راهبردی بود و الان دانشگاه لرستان یک پله ارتقا یافته و دوم شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان گفت: بعلاوه آزمایشگاه دانشگاه لرستان در بین انجمن آزمایشگاهی کشور حائز رتبه یک است.

فیضیان در مورد تجهیزات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان اعلام کرد: مرتب جلساتی با استانداری داشتیم و آنها اعلام کردند که نیازهای دانشگاه را بیان کنید تا براساس نیازهای استان تجهیزات آزمایشگاهی خریداری گردد و خوشبختانه تا به امروز توانستیم دستگاه جذب اتمی که در مورد اندازه گیری اندازه آلودگی، تغذیه گیاه و سلامت غذا نقش دارد خریداری کنیم.

وی مطرح نمود: دستگاه AFM که در پزشکی نیز کاربرد دارد به مجموع تجهیزات آزمایشگاه مرکزی دانشگاه اضافه شده و براین اساس با دانشگاه علوم پزشکی لرستان قرارداد بسته شده تا با تخفیفاتی آزمایش های خود را در این آزمایشگاه انجام دهند؛ بعلاوه تبادل کارشناس از دیگر مفاد این قرارداد خواهد بود.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان اظهار کرد: بعلاوه دستگاه SEM میکروسکوب الکترونیکی روبشی (Scanning Electron Microscope) برای آزمایشگاه مرکزی خریداری شده که حتی در آزمایشات پزشکی (بافت شناسی) کاربرد دارد که قیمت این دستگاه در حال حاضر بین 15 تا 20 میلیارد تومان است.

فیضیان اضافه نمود: آزمایشگاه مرکزی قبلا یک دستگاه و کارشناس داشت و در حال حاضر 10 کارشناس در این آزمایشگاه فعالیت دارند.

وی یادآور شد: در سال 98، هفت میلیارد تومان اعتبار برای خرید تجهیزات آزمایشگاهی هزینه شده است.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان یادآور شد: برای تجهیزات آزمایشگاه مرکزی و حمایت از دانشجویانی که کارهای تحقیقاتی و آزمایشگاهی انجام می دهند معاونت علمی ریاست جمهوری و معاونت پژوهشی وزارت علوم حمایت های اقتصادی خوبی داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کسب رتبه دوم آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب رتبه دوم آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید