پیام ترامپ به حوثی ها با تحریم سفیر ایران در یمن

به گزارش وبلاگ هیچکس، خبرنگاران : گفته می شود دولت دونالد ترامپ برای حمایت از سعودی ها تهدید کرده که حوثی ها را در لیست سیاه قرار می دهد.

پیام ترامپ به حوثی ها با تحریم سفیر ایران در یمن

به گزارش وبلاگ هیچکس، وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا، حسن ایرلو، سفیر ایران در یمن را در لیست تحریم افراد مورد نظر خود قرار داد. تحلیل گران معتقدند تصمیم برای هدف قرار دادن ایرلو تا حدی سیگنالی است که برای حوثی ها فرستاده شده تا به پای میز مذاکره بیایند. پیام

سازمان ملل متحد در تلاش است تا گفتگوهای صلح را که از اواخر سال 2018 متوقف شده از سر گیرد. گفته می شود دولت دونالد ترامپ برای حمایت از سعودی ها تهدید کرده که حوثی ها را در لیست سیاه قرار می دهد.

کرستن فونتنروز ، کارشناس سابق شورای امنیت ملی کاخ سفید در حوزه خلیج فارس که اکنون در اتاق فکر شورای آتلانتیک قرار گرفته است ، به رویترز گفته است این تحریم تا حدی هشدار به حوثی ها درباره گام بعدی علیه آن ها است. وی درباره پیام ایالات متحده به حوثی ها گفت: امریکایی ها در حال ارسال این پیام هستند که به پای میز مذاکره بیایید و این گفتگوهای سیاسی را با جدیت انجام دهید، در غیر این صورت ما یک قدم دیگر به شما نزدیک می شویم.

با این حال آلترمن از اندیشکده سی اس آی اس واشنگتن معتقد است که ارسال چنین پیام هایی نمی تواند چندان موثر باشد. به اعتقاد او این پیام شاید محاسبات و تاکتیک های حوثی ها را دچار تغییراتی کند ولی با این همه حوثی ها تحت تاثیر دولتی که در شرف واگذاری قدرت است قرار نمی گیرند.

عده ای از تحلیل گران نیز ایران را هدف مستقیم تری در این تحریم نسبت به حوثی ها دانسته و آن را در امتداد سیاست فشار حداکثری ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی تلقی کرده اند.

منبع: اقتصادنیوز

به "پیام ترامپ به حوثی ها با تحریم سفیر ایران در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیام ترامپ به حوثی ها با تحریم سفیر ایران در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید