پخش مستند پرتره عثمان محمدپرست پیشکسوت موسیقی مقامی از شبکه مستند ، نغمه دوتار خراسان در تلویزیون می پیچد

به گزارش وبلاگ هیچکس، مستند میان دو منزل به تهیه کنندگی و کارگردانی بهروز سبط رسول پرتره ای از استاد عثمان محمدپرست از معدود اساتید بازمانده موسیقی مقامی کشور یکشنبه 11 اردیبهشت ساعت 21 پخش می گردد.

پخش مستند پرتره عثمان محمدپرست پیشکسوت موسیقی مقامی از شبکه مستند ، نغمه دوتار خراسان در تلویزیون می پیچد

به گزارش گروه فرهنگی وبلاگ هیچکس به نقل از روابط عمومی شبکه مستند، سبط رسول در اینباره گفت: این مستند پرتره مروری بر زندگی و اندیشه های هنرمند بزرگ و دوتارنواز خراسان عثمان محمدپرست است و به سفارش شبکه مستند برای تجلیل از ایشان ساخته شده است.

وی اضافه کرد: میان دو منزل در 50 دقیقه با استفاده از تصاویر آرشیوی و در مصاحبه با دوستان، خانواده، فعالان گردشگری و اساتید موسیقی خراسان به فصل هایی از زندگی اثرگذار این هنرمند پیشکسوت پرداخته است.

بهروز سبط رسول گفت: در فرصت کوتاهی که دست داد سعی کردیم بخش های مختلفی از زندگی استاد را مرور کنیم، فراوری کار به علت کهولت سن استاد و البته عدم دسترسی به آرشیو های باکیفیت و همینطور نبود تصویر از کنسرت های خارجی ایشان با دشواری هایی همراه بود، اما با همکاری همگی و البته یاری حداکثری دختر استاد محمدپرست پیروز شدیم کار را به پایان برسانیم.

این عضو خانه موسیقی اضافه کرد: بعلاوه نکاتی مهم در فیلم وجود دارد مانند اشتباه پزشکی که موجب فلج شدن استاد شده بود که به علت عدم رضایت ایشان نتوانستیم لایه های زیرین این ماجرا را آنالیز کنیم.

سبط رسول عضو خانه موسیقی و نوازنده موسیقی سنتی است و پیش از این خنیاگر عاشق ش از شبکه مستند پخش شده مستندی که به زندگی محمدرضا اسحاقی گرجی استاد موسیقی مازندران پرداخته است. این کارگردان که بیش از 28 جایزه داخلی و خارجی در کارنامه کاری اش دارد تهیه و کارگردانی میان دو منزل را بر عهده داشته و از دیگر عوامل این مستند می توان به شهرام وثوق حجازی: دستیار کارگردان، محمد رمضانی نشتیفانی: دوربین اشاره نمود.

عثمان محمد پرست 1307 در طایفه بای که طایفه ای دامدار و چادرنشین هستند به دنیا آمد، او آثار مطرح و معروفی از چاوشی و سرحدی گرفته تا دیگر مقام های این دیار را اجرا نموده است و از نخستین کسانی است که مقام نوایی را اجرا کرد.

مستند پرتره این هنرمند به مناسبت عید سعید فطر در جدول پخش قرار گرفته و یکشنبه 11 اردیبهشت ساعت 21 از شبکه مستند پخش می گردد، تکرارش هم روز بعد ساعت 8 خواهد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پخش مستند پرتره عثمان محمدپرست پیشکسوت موسیقی مقامی از شبکه مستند ، نغمه دوتار خراسان در تلویزیون می پیچد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش مستند پرتره عثمان محمدپرست پیشکسوت موسیقی مقامی از شبکه مستند ، نغمه دوتار خراسان در تلویزیون می پیچد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید