هکرهای شرکت کاسیا 70 میلیون دلار باج می خواهند

به گزارش وبلاگ هیچکس به نقل از رویترز، به نظر می رسد حمله باج افزاری که با استفاده از نرم افزار شرکت کاسیا صورت گرفته و فعالیت شرکت های مختلف در سراسر دنیا را مختل نموده بود، اکنون وارد مرحله جدیدی شده است. به همین دلیل مجرمان سایبری عامل این حمله خواستار 70 میلیون دلار هستند تا اطلاعات را احیا نمایند.

هکرهای شرکت کاسیا 70 میلیون دلار باج می خواهند

تقاضای باج در وبلاگی پست شده بود که به طور معمول گروه هکری REvil از آن استفاده می نماید. این گروه منتسب به روسیه یکی از پیشرفته ترین اخاذان سایبری به حساب می آیند.

گروه هکری مذکور دارای ساختارهای زیر مجموعه ای است و به همین علت به راحتی نمی توان معین کرد چه کسی از جانب هکرها سخن می گوید. اما آلن لیسکا از شرکت امنیت سایبری Recorded Future معتقد است این پیغام به طور حتم از سوی بخش رهبری گروه صادر شده است.

REvil با نفوذ به شرکت آمریکایی کاسیا وارد سیستم بعضی مشتریان آن شد و از آن طریق تعداد زیادی از آنها را هک کرد. به این ترتیب یک زنجیره واکنشی ایجاد شد که به سرعت صدها رایانه شرکت های مختلف در سراسر دنیا را هک کردند.

یکی از مدیران ارشد کاسیا بیان کرد این شرکت از باج درخواستی هکرها آگاه بوده اما از اظهار نظر بیشتر در این باره خودداری کرد. طبق گزارشی که شرکت امنیت سایبریESETمنتشر نموده تعدادی از کشورها تحت تأثیر حمله سایبری این گروه قرار گرفته اند. بعلاوه روز گذشته یک فروشگاه زنجیره ای سوئدی بیان کرد صدها شعبه خود را تعطیل نموده زیرا صندوق های آن از کار افتاده اند.

این در حالی است که قربانیان این حمله همچنان در حال افزایش است. مدارس، سازمان های دولتی کوچک، سازمان های مسافرتی و تفریحی، اتحادیه های اعتباری و حسابداری با حمله باج افزاری روبرو شده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "هکرهای شرکت کاسیا 70 میلیون دلار باج می خواهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هکرهای شرکت کاسیا 70 میلیون دلار باج می خواهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید