محل فرود روی ماه در ماموریت آرتمیس3

به گزارش وبلاگ هیچکس، فضاپیمای مدارگرد شناسایی ماه، عکس واضحی را از مکان احتمالی فرود ماموریت آرتمیس3 روی سطح ماه گرفته است.

محل فرود روی ماه در ماموریت آرتمیس3

عکسی که اخیرا از مدار ماه گرفته شده است، مکان احتمالی را برای ردپای بعدی بشر روی سطح ماه نشان می دهد.

مدارگرد شناسایی ماه(LRO) ناسا در ژوئن 2009 به فضا پرتاب شد و از آن موقع تا به امروز، نماهای بسیار خوبی را از ماه ارائه نموده است. در میان تجهیزات این مدارگرد، دوربین موسوم به LROC واقع شده است که تصاویر سیاه و سفید را با وضوح بالا از سطح ماه می گیرد.

مدارگرد شناسایی ماه در روز سوم مارس، بر فراز دهانه شکلتون(Shackleton Crater) در نزدیکی قطب جنوب ماه پرواز کرد و دوربین LROC، عکسی را گرفت که بخشی از منطقه موسوم به توده مالاپرت(Malapert Massif) را در معرض دید قرار می دهد.

مالاپرت، یکی از مکان های احتمالی فرود برای مأموریت سرنشین دار آرتمیس3(Artemis 3) ناسا است که در سال 2025 یا نزدیک به آن، فضانوردان را برای نخستین بار از سال 1972 روی سطح ماه فرود خواهد آورد.

تصویری که در وب سایت LROC منتشر شده، یک پانورامای کامل را از قله ای به ارتفاع 5000 متر نشان می دهد که ناحیه ای تاریک و صاف در بالای آن واقع شده است. این یکی از مقاصد احتمالی آرتمیس3 به شمار می رود و نسبتا نزدیک به همسایه خود واقع شده است که صخره ای به ارتفاع 3500 متر است.

مارک رابینسون(Mark Robinson)، پژوهشگر ارشد پروژه LROC از دانشگاه ایالتی آریزونا(ASU)، در یک پست وبلاگی نوشت: می توان استدلال کرد که عظمت محض این منطقه، آن را به یک گزینه اصلی برای فرود آرتمیس3 تبدیل می نماید.

او به شوخی گفت: اما باز هم ممکن است که فرود آمدن در اینجا خیلی هیجان انگیز باشد؟

دانشمندان ناسا، منطقه قطب جنوبی را برای بازگشت بشریت به ماه انتخاب نموده اند، زیرا یخ آب فراوان در آنجا وجود دارد. یخ آب، منبع ارزشمندی برای کاوشگران آینده ماه است؛ زیرا می توان آن را به چیزهایی مانند سوخت موشک، خنک کننده ها یا فقط آب ساده برای حفظ حیات تبدیل کرد.

ناسا امیدوار است که با برنامه آرتمیس خود، امکان حضور بلندمدت را در ماه ایجاد کند تا یک سکوی پرتاب برای ماموریت های سرنشین دار آینده به مریخ باشد. ماموریت آرتمیس1 که یک پرواز آزمایشی بدون سرنشین برای سخت افزار پرواز آرتمیس، از جمله موشک سامانه پرتاب فضایی(SLS) و کپسول اوریون(Orion) بود، در نوامبر سال گذشته پرتاب شد و اوریون را به یک پرواز 25 روزه به مدار ماه و بازگشت از آن فرستاد.

آرتمیس2 قرار است در نوامبر 2024 پرتاب گردد و چهار فضانورد را سوار بر سامانه پرتاب فضایی و اوریون، در یک پرواز 10 روزه به دور ماه و بازگشت از آن بفرستد. آرتمیس3 زودتر از دسامبر 2025 به فضا پرتاب خواهد شد و نخستین زن و نخستین شخص رنگین پوست را به سطح ماه خواهد برد.

منبع: ایسنا

منبع: فرادید

به "محل فرود روی ماه در ماموریت آرتمیس3" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محل فرود روی ماه در ماموریت آرتمیس3"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید