ماجرای کمیاب شدن لوازم خانگی در بازار ، لوازم خانگی 40 درصد گران می گردد؟

به گزارش وبلاگ هیچکس، رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص شایعه احتمال افزایش 40 درصدی قیمت لوازم خانگی گفت: ما به هیچ وجه تا الان این اندازه افزایش قیمت را نداشته ایم. وی بعلاوه درباره کمیاب شدن لوازم خانگی در بازار توضیحاتی ارائه کرد.

ماجرای کمیاب شدن لوازم خانگی در بازار ، لوازم خانگی 40 درصد گران می گردد؟

وبلاگ هیچکس- مرضیه ثمره حسینی: در بعضی خبرها آمده است که لوازم خانگی در بازار کمیاب شده است و در روزهای آینده شاهد افزایش 40 درصدی قیمت لوازم خانگی خواهیم بود.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در واکنش به خبر کمیاب شدن لوازم خانگی در بازار به وبلاگ هیچکس گفت: هر سال تقریبا از 20 اسفندماه تا 15 فروردین شرکت ها به انبارگردانی و حسابرسی یک سال خود می پردازند و این مدت را تعطیل می نمایند و وقتی تعطیل هستند باری را بیرون نمی فروشند. ضمن اینکه در دو سال اخیر ماه مبارک رمضان هم مقارن با ایام آخر سال است و در این ماه هم ساعت کاری شرکت های فراوریی فرق می نماید و بر این اساس شاهد کاهش عرضه بوده ایم.

اکبر پازوکی ادامه داد: درواقع ما کمبودی در بازار لوازم خانگی نداریم بلکه وقفه در عرضه موجب این شرایط شده است که در حال حاضر بعضی کارخانه ها عرضه کالا را شروع نموده اند.

تقاضا بسیار کاهش یافته است

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص شرایط تقاضا در بازار لوازم خانگی هم اعلام کرد: سال جاری تنها سالی بود که در ایام عید همه فروشندگان چشم به راه مشتری بودند چون کالا اینقدر گران شده است که مردم قدرت خرید ندارند و تقاضا به شدت پایین آمده است و امروز هم بیشتر فروشندگان دنبال مشتری هستند پس نمی توان گفت کالا نیست یا کم است بلکه قدرت خرید مردم بسیار پایین آمده است.

پازوکی در خصوص شایعه احتمال افزایش 40 درصدی قیمت لوازم خانگی هم گفت: ما به هیچ وجه تا الان این اندازه افزایش قیمت را نداشته ایم و ملاک ما اعلام سازمان حمایت از مصرف نماینده و سازمان صنعت، معدن و تجارت و سامانه 124 (سامانه پاسخگویی وزارت صمت برای استعلام قیمت کالا و خدمات) است اگر قرار بر افزایش قیمت ها باشد باید از سمت این مراجع اطلاع رسانی بگردد ولی ما تا امروز چنین خبری را نشنیده ایم و آن را تایید نمی کنیم.

گرانفروشی نداریم

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با تاکید بر اینکه در بازار لوزام خانگی گرانفروشی نداریم، گفت: ما گرانفروشی نداریم بلکه گرانی کالا داریم. شاید بعضی تصور نمایند گه گران شدن کالاها به نفع فراورینمایندگان و توزیع نمایندگان است در حالی که هیچ توزیع نماینده و فراورینماینده ای از افزایش قیمت ها سود نمی برد و حتی ضرر می نماید چون سرمایه اش را از دست می دهد بر این اساس اگر قرار باشد افزایش 40 درصدی قیمت رخ دهد سرمایه فراورینمایندگان و توزیع نمایندگان هم به تبع آن 40 درصد از دست می رود.

پازوکی در خصوص دلایل گرانی لوازم خانگی به گرانی مواد اولیه اشاره نمود و گفت: فراورینمایندگان بر مبنای مواد اولیه ای که می خرند کالاهای فراوریی خود را قیمت گذاری می نمایند. در بخش مواد اولیه هم قبل از عید مخصوصا 3 ماه آخر سال 1401 شاهد گرانی 100 درصدی مواد اولیه بودیم. برای مثال، ورق فولاد از 23 هزار تومان به بالای 50 هزار تومان رسید، افزون بر آن روند صعودی قیمت مس، رنگ و یا فوم در 3 ماه گذشته بسیار بالا بوده بر همین مبنا هم فراورینماینده باید هزینه بیشتری برای مواد اولیه بپردازد.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با انتقاد از عدم رسیدگی به مسائل فراورینمایندگان گفت: ما فراورینمایندگانی داریم که به دلیل عدم تخصیص ارز، محموله مواد اولیه آنها در گمرک مانده است و ترخیص نمی گردد و این تعلل و تاخیرها به چرخه فراوری و توزیع آسیب می زند.

پازوکی در خصوص شرایط بازار لوازم خانگی در روزهای آینده هم گفت: شرایط بازار اصلا قابل پیش بینی نیست همانطور که شرایط بازارهای دیگر قابل پیش بینی نیست اما ما تنها زمانی می توانیم بازار آرامی داشته باشیم که روال قیمت گذاری مواد اولیه و دلار حداقل یک سال ثابت بماند یا به بخش فراوری به قیمت ثابت تخصیص داده گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "ماجرای کمیاب شدن لوازم خانگی در بازار ، لوازم خانگی 40 درصد گران می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای کمیاب شدن لوازم خانگی در بازار ، لوازم خانگی 40 درصد گران می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید