فواید مصرف منظم بادام

به گزارش وبلاگ هیچکس، تهران (پانا) - مصرف منظم بادام برای سلامتی مزایای بسیاری دارد.

فواید مصرف منظم بادام

به گزارش صدا وسیما؛ بادام سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی، پروتئین و فیبر، همراه با تعداد زیادی از مزایای سلامتی است که فقط یک مشت بادام حدود یک هشتم احتیاج بدن به پروتئین روزانه را تأمین می نماید. اهمیت مصرف منظم بادام برای سلامتی

منافع بهداشتی بادام در طول قرن ها ثابت شده است و این منافع بالقوه عبارتند از کاهش کلسترول و کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی.

بر اساس یک مطالعه که در سال 2005 در مجله انجمن رژیم غذایی آمریکا به چاپ رسید، نشان داد که مصرف بادام منجر به افزایش سطح ویتامین E در رژیم غذایی و جریان خون می گردد. این ویتامین یک آنتی اکسیدان قوی است که از سلول ها در برابر آسیب ها دفاع می نماید و مانع از گرفتگی عروق ناشی از کلسترول بالا می گردد.

بادام باعث چاقی نمی گردد:

بر خلاف باور های رایج بادام و کلاً تمام میوه های صدفی سبب چاقی نمی شوند. مغز های روغنی مانند بادام و پسته و ... با وجود اینکه حاوی چربی هستند، اما در عین حال احساس سیری طولانی مدتی ایجاد و جذب چربی های زیاد را مهار می نمایند.

بادام برای گیاه خواران:

بادام سرشار از کلسیم، منیزیم و فیبر است و یکی از منابع پروتئین محسوب می گردد. به همین علت می تواند برای افرادی که از محصولات حیوانی مانند گوشت و ... تغذیه نمی نمایند مناسب باشد.

بادام تقویت نماینده سیستم ایمنی بدن:

بادام حاوی مواد مغذی است و خواص آنتی اکسیدانی بالایی دارد. یک مشت بادام به میزان یک پیاله بروکلی یا چای سبز آنتی اکسیدان پولی فنول به بدن می رساند.

بادام و کاهش خطر ابتلا به سرطان:

محققان گروه تغذیه دانشگاه کالیفرنیا اعلام کردند که مصرف بادام با کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ در تماس است.

بادام و بیماری قلبی:

این خوراکی همراه با سایر آجیل و دانه های دیگر منجر به بهبود سطوح چربی خون می گردد و برای قلب مفید است. شواهد نشان می دهد که رژیم غذایی شامل بادام منجر به برطرف بیماری های قلبی می گردد. بعلاوه بادام منجر به افزایش سطح آنتی اکسیدان ها در جریان خون شده و کاهش فشار خون و بهبود جریان خون را در پی دارد.

بادام خام بهتر از بادام بو داده است. برای بو دادن بادام معمولاً از چربی های مضر استفاده می گردد. به همین علت بهتر است از بادام خام استفاده کرد تا از چربی و نمک زیاد دور باشید.

بهتر است بادام با پوست خورده گردد:

پوست نازک بادام سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد مغذی است. این بخش از بادام خواص ضدویروسی و ضدالتهابی فوق العاده ای دارد. توصیه بر این است که بادام با پوست نازک آن میل گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "فواید مصرف منظم بادام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید مصرف منظم بادام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید