طولانی ترین پرواز فضایی انسان در تاریخ

به گزارش وبلاگ هیچکس، دیجیاتو نوشت: دومین پرواز فضایی پولیاکوف، طولانی ترین پرواز فضایی بشر در تاریخ است که در 8 ژانویه 1994 با پرتاب ماموریت سایوز TM-18 شروع شد.

طولانی ترین پرواز فضایی انسان در تاریخ

پولیاکوف در 22 مارس 1972 به عنوان فضانورد گروه پزشکی انتخاب شد. اولین پرواز او به فضا با سایوز TM-6 در سال 1988 انجام شد.

پس از اقامت در ایستگاه فضایی میر و انجام تحقیقات به مدت 240 روز، پولیاکوف با سایوز 7-TM به زمین بازگشت. اولین کلمه او پس از بازگشت این بود: ما می توانیم به مریخ پرواز کنیم.

  • کشف سیاره ای نو برای سکونت بشر

دومین پرواز فضایی پولیاکوف، طولانی ترین پرواز فضایی بشر در تاریخ است که در 8 ژانویه 1994 با پرتاب مأموریت سایوز TM-18 شروع شد. او تقریباً 437 روز را در میر گذراند و آزمایش ها و تحقیقات علمی انجام داد.

در طول این پرواز، او بیش از 7000 دور زمین را انجام داد. در 9 ژانویه 1995، پس از 366 روز در فضا، پولیاکوف به طور رسمی رکورد مدت زمان پرواز فضایی را که قبلا به وسیله ولادیمیر تیتوف و موسی ماناروف شش سال قبل ثبت شده بود، شکست.

او در 22 مارس 1995 سوار بر سایوز TM-20 به زمین بازگشت. پس از فرود، پولیاکوف تصمیم گرفت که چند فوتی بین کپسول سایوز و چمنزاری در آن نزدیکی حمل نشود، بلکه مسافت کوتاهی را پیاده طی کند.

با انجام این کار، او می خواست ثابت کند که انسان ها از نظر فیزیکی می توانند پس از یک مرحله گذر طولانی مدت روی سطح مریخ کار نمایند.

  • بسته های ارزان اینترنت دوباره غیب شد

  • خودروی ارزان در راه نیست/ شیائومی شفاف سازی کرد

  • خانه هوشمند تسلا و سامسونگ/ آینده دنیا چه شکلی است؟

  • کشف راز یک و نیم میلیارد ساله/ پایه و اساس بقای تمام موجودات

5858

منبع: خبرآنلاین

به "طولانی ترین پرواز فضایی انسان در تاریخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طولانی ترین پرواز فضایی انسان در تاریخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید