شکار ردپای اژدها در طبیعت!، عکس

به گزارش وبلاگ هیچکس، در حالی که اژدها موجودی اساطیری است و به افسانه ها تعلق دارد اما گونه های جانوری زیادی در حیات وحش وجود دارند که به مقدار اژدهای اساطیری جالب، ترسناک و مشهور هستند.

شکار ردپای اژدها در طبیعت!، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ هیچکس ، گونه های زیادی در حیات وحش امروزی در کره زمین یافت می شوند که شباهت زیادی به اژدها به عنوان موجودی اساطیری دارد؛ یکی از آن ها اژدهای کومودو است. اژدهای کومودو شکارژی بی رحم و گوشت خواری است.

این بزرگ ترین مارمولک دنیا شباهتی عجیب با اژدهای اساطیری دارد؛ این خزنده بزرگ الجثه ظاهری ترسناک دارد و توانایی رسیدن به طول 3 متر را دارد. اژدهای کومودو دارای پاهای تنومند، دم ضخیم و دهان بزرگ پر از دندان های تیز است. از این دندان ها برای جدا کردن طعمه یا حمله به شکارچیان استفاده می گردد. نیش این اژدها سمی است و می توانند برای افراد کشنده باشد.

اژدهای ریش دار دیگر جانوری است که ظاهری شبیه به اژدهای اساطیری دارد؛ اژدهای ریش دار خزنده کوچکی است که در محیط های گرم و خشک رشد می نماید و بعلاوه به یک حیوان خانگی محبوب تبدیل شده است. این به علت ماهیت مطیع آنها و تغذیه نسبتا ساده است.

اژدهای ریش دار به علت ظاهر شبیه به اژدها، موجودی افسانه ای است و مانند اژدهای کومودو نام آن ها از این شباهت آمده است. برآمدگی های کوچکی در امتداد گردن آن ها و بعلاوه در اطراف بدن آنها وجود دارد که می تواند برای دور نگه داشتن شکارچیان مفید باشد.

ایگواناهای دریایی دیگر جانورانی در حیات وحش هستند که شباهت عجیبی به اژدهای اساطیری دارند؛ آنها فلس های خشنی دارند و بعلاوه برآمدگی هایی در پشت خود دارند که تا دم آن ها امتداد یافته است. تنها مارمولک دریایی در دنیا، ایگوانای دریایی است و این خزندگان بزرگ الجثه ظاهری دارند که آنها را شبیه اژدهای اساطیری می نماید. آنها می توانند سیاه یا سبز تیره باشند.

متن کامل این گزارش را اینجا بخوانید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "شکار ردپای اژدها در طبیعت!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکار ردپای اژدها در طبیعت!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید