سد باباحیدر با پیشرفت 80 درصدی همراه است

به گزارش وبلاگ هیچکس، فرماندار فارسان گفت: با اهتمام دولت سیزدهم و با توجه به مصوبه سفر استانی رئیس جمهور، دریاچه این طرح زمستان سال جاری آبگیری می گردد و انتظار 14 ساله برای افتتاح آن به سرانجام می رسد.

سد باباحیدر با پیشرفت 80 درصدی همراه است

سید هادی صالحی فرماندار فارسان اظهار کرد: یکی از اقدامات قابل توجه دولت سیزدهم فعال سازی طرح های راکد و نیمه تمام سال های گذشته است که یکی از مهمترین این طرح ها در استان و شهرستان فارسان، سد باباحیدر و طرح انتقال آب از این سد به شمار می رود و با اهتمامی که برای تکمیل این طرح به کار گرفته شده است امید می رود زمستان سال جاری دریاچه سد آبگیری گردد.

وی سد باباحیدر و خط انتقال آب از این سد را از مهمترین مصوبات سفر رییس جمهور گفت و گفت: در سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان 200 میلیارد تومان برای تکمیل سد و 300 میلیارد تومان برای اجرای خط انتقال آب باباحیدر، اختصاص یافت و تخصیص این اندازه اعتبار می تواند روند اجرای این 2 طرح مهم را سرعت ببخشد.

بیشتر بخوانید

فرماندار فارسان با بیان اینکه پیمانکار سابق سد باباحیدر نسبت به برنامه زمانبندی عملکرد مناسبی نداشته است، اضافه کرد: به همین علت بر اساس قانون، انتها پیمان داده شده است و پیمانکار تازه که قرارگاه خاتم است بزودی فعالیت خود را برای ادامه اجرای طرح شروع می نماید.

صالحی گفت: در طول یک سال اخیر یکی از موانع اجرای سد باباحیدر عبور خط انتقال برق فشار قوی از بستر دریاچه سد بود که به همت دولت برطرف شد و علاوه بر آن شرکت آب منطقه ای استان متعهد شده است تا مسیر دسترسی روستای امیدآباد سراب که با آبگیری سد زیر آب می رود را تغییر دهد و نسبت به انجام زیرساخت و آسفالت مسیر تازه اقدام کند.

وی پرداخت حقوق معوق هشت ماهه کارگران سد باباحیدر را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم در اجرای این طرح عنوان نمود و گفت: حقوق و مزایای کارگران سد تا سرانجام مرداد پرداخت شده است و پس از آن برای مدت زمانی که طرح به سبب عملکرد نامناسب پیمانکار دچار توقف شده است با رایزی با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و سازمان تامین اجتماعی، بیمه بیکاری برای کارگران در نظر گرفته شده است این در حالی بود که پیمانکاران قبلی بدهی های انباشته به تامین اجتماعی داشتند، اما مساله بدهی پیمانکار را از حق و حقوق کارگران جدا کردیم.

فرماندار فارسان گفت: بعلاوه مقرر شده است تا با شروع به کار پیمانکار تازه اولویت جذب نیرو با کارگران قدیمی طرح باشد.

صالحی در ادامه با اشاره به شروع به کار اجرای طرح خط انتقال آب سد باباحیدر گفت: این خط انتقال به طول 35 کیلومتر خط اصلی و 10 کیلومتر خطوط فرعی، 441 میلیمتر برثانیه آب شرب پایدار را به 6 شهر و 11 روستای شهرستان فارسان انتقال می دهد و علاوه بر آن کاربری آب کشاورزی و صنعت نیز در این طرح دیده شده است.

وی توضیح داد: پیمانکار طرح قول داده است چنانچه در اجرای طرح معارضی شکل نگیرد آن را ظرف مدت 6 ماه به بهره برداری برساند.

فرماندار فارسان اضافه کرد: انتظار می رود افرادی که در مسیر اجرای این طرح دارای زمین هستند در تملک زمین ها از سوی دولت همکاری نمایند و چالشی در این خصوص برای اجرای طرح شکل نگیرد تا این طرح هرچه سریع تر افتتاح و مردم شهرستان و درمجموع کل استان از مواهب آن بهره مند شوند.

وبلاگ هیچکس چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سد باباحیدر با پیشرفت 80 درصدی همراه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد باباحیدر با پیشرفت 80 درصدی همراه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید