روز جهانی پاکسازی زمین

به گزارش وبلاگ هیچکس، در سراسر هستی در حال حاضر فقط یک سیاره برای حیات ما وجود دارد؛ زمین. سیاره ای که انسان با تمام قوا در حال نابودی آن است! یکی از خطرات جدی برای حیات این سیاره فراوری زباله هایی است که روزانه در حال فراوری آن هستیم. اختصاص روزی برای پاکسازی زمین شاید کوچکترین اقدام ما برای کم کردن سرعت این نابودی باشد. در ادامه مطلب به شما می گوییم در این روز چه طور می توان برای نجات زمین کوشش کرد.

روز جهانی پاکسازی زمین

تاریخچه روز جهانی پاکسازی زمین

روز جهانی پاکسازی زمین برای نخستین بار در سپتامبر سال 2008 انتخاب شد. موضوع هدف این روز کاهش فراوری پسماند، جایگزینی مواد چندبار مصرف و تجدیدپذیر با پسماندهای غیرقابل تجزیه است. ایده این روز برای نخستین بار از جنبشی بود که در ابتدا با همراهی 50 هزار نفر در استونی شروع شد و کم کم توجه مردم را از سراسر جهان جلب کرد. در این روز مردم استونی در 5 ساعت به تمیزی خانه های خود و شهر پرداختند. شعار این روز مردم استونی بیایید این کار را انجام دهیم بود. این جنبش کم کم آنقدر توسعه یافت که به یک سازمان جهانی با نام Lets Do It World (LDIW) تبدیل شد و امروزه 157 کشور را برای پاکسازی زمین متحد نموده است. این روز هرساله در نیمه دوم ماه سپتامبر به وسیله سایت رسمی روز جهانی پاکسازی زمین معین می گردد.

چرا روز جهانی پاکسازی زمین؟

روز جهانی پاکسازی زمین فرصت مناسبی است برای مطلع سازی مردم سراسر جهان راجع به خطرات فراوری زباله و پیدا کردن راهکارهایی برای زندگی بدون زباله. در این پویش جهانی مردم و سازمان ها و گروه های فعال در عرصه محیط زیست از سراسر جهان برای داشتن زمینی بدون زباله کوشش می نمایند.

چطور روز جهانی پاکسازی زمین را جشن بگیریم؟

همه ما می توانیم در این روز سهم خود را برای پاکسازی زمین انجام دهیم. کافی است به خیابان ها، اماکن عمومی شهرها، فضاهای سبز، سواحل رودخانه یا دریاها برویم و به جمع آوری زباله بپردازیم. این روز فرصت خوبی است تا نگاهی به سبک زندگی خود بیندازیم و ببینیم چطور می توانیم زندگی بدون فراوری زباله را تجربه کنیم.

در روز جهانی روز جهانی پاکسازی زمین این کارهای ساده را امتحان کنید:

  • با چند کیسه زباله و دستکش به طبیعت بروید و آنجا را پاکسازی کنید.
  • سعی کنید امروز هیچ زباله ای فراوری نکنید.
  • راجع به کمپوست زباله تحقیق کنید و سعی کنید آن را وارد زندگی خود کنید.
  • سعی کنید از امروز تفکیک زباله انجام دهید.

گردآوری و تنظیم: تحریریه وبلاگ هیچکس

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "روز جهانی پاکسازی زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی پاکسازی زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید