خبرنگاران طرح پهنه بندی تراکمی باید در راستای ساماندهی حریم شهرسنندج اجرا گردد

به گزارش وبلاگ هیچکس، سنندج - خبرنگاران - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: اجرای طرح پهنه بندی تراکمی باید در راستای ساماندهی حریم شهر سنندج اجرا گردد.

خبرنگاران طرح پهنه بندی تراکمی باید در راستای ساماندهی حریم شهرسنندج اجرا گردد

به گزارش وبلاگ هیچکس، شهرام ملکی روز سه شنبه در جلسه طرح مطالعه بازنگری ریز پهنه بندی تراکمی به منظور امکان افزایش تراکم در شهر سنندج گفت: طرح مطالعه تپه ها و ریز پهنه بندی این شهر باید مطابق با واقعیت موجود در سناریو توسعه افقی شهر سنندج تدوین و ویژگی های جمعیتی و توپوگرافی شهر در آن به دقت لحاظ گردد.

وی اضافه کرد: در این طرح ضروریست افق بلند مدت پهنه بندی تراکمی و توسعه شهری دیده شده و پراکندگی جمعیتی با توجه محدوده های شهری سنندج در نظر گرفته گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان یادآور شد: در این راستا می توان ساماندهی بعضی از اراضی با کاربری عمومی، اراضی اوقافی، اراضی الحاقی تعاونی ها و اراضی طرح اقدام ملی مسکن و نیزجابجایی پادگان های حاشیه شهر را در قالب پهنه بندی توسعه شهر سنندج پیش بینی کرد.

ملکی خاطر نشان کرد: این جلسه با هدف رسیدگی به بعضی مسائل در حوزه مسکن، اجاره بها و همچنین دستورات استاندار محترم مبنی بر ساماندهی و تشدید سیاست های نظارتی جهت کنترل قیمت مسکن واجاره بها و همچنین افزایش عرضه مسکن درسطح استان تشکیل شده است.

وی تاکید نمود: تا زمان بازنگری طرح جامع شهر سنندج و معین سمت و سوی توسعه شهر در آینده می توان از ظرفیت توسعه درون شهری و افزایش تراکم در نواحی مستعد و واجد شرایط استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستانیادآور شد: تصمیمات و مطالعات استان پس از جمع بندی و برطرف ایراد آن توسط مشاور طرح به عنوان پیشنهاد به شورای عالی شهرسازی و معماری جهت تصمیم گیری ارائه خواهد شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران طرح پهنه بندی تراکمی باید در راستای ساماندهی حریم شهرسنندج اجرا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح پهنه بندی تراکمی باید در راستای ساماندهی حریم شهرسنندج اجرا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید