جو بایدن قانونی برای تشدید محدودیت تجهیزات هواوی و ZTE امضا کرد

به گزارش وبلاگ هیچکس، بیش از 3 سال از آغاز تحریم های آمریکا علیه هواوی می گذرد و طی این مدت، هواوی با محدودیت های گسترده ای روبه رو شده است. به دلیل همین محدودیت ها، نام هواوی دیگر بین 5 شرکت بزرگ بازار موبایل دیده نمی شود و در این میان، جو بایدن با امضای یک قانون تازه احتمالا شرایط این شرکت را وخیم تر از گذشته خواهد کرد.

جو بایدن قانونی برای تشدید محدودیت تجهیزات هواوی و ZTE امضا کرد

روز گذشته کاخ سفید از امضای قانون تجهیزات امن خبر داد که طبق آن، کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) دیگر هیچ درخواست مجوزی برای تجهیزاتی که خطر غیرقابل قبولی برای امنیت ملی ایجاد می کنند، بررسی یا تأیید نخواهد کرد. طبق این قانون، تجهیزات مخابراتی ساخت هواوی، ZTE و چندین شرکت چینی دیگر به دلیل خطر برای امنیت ملی آمریکا دیگر در زیرساخت های شرکت های مختلف نمی توانند استفاده شوند.

طبق اعلام یکی از مقامات کمیسیون ارتباطات فدرال، این نهاد از سال 2018 بیش از 3 هزار درخواست استفاده از تجهیزات ساخت هواوی را تأیید کرده است. او افزوده که به لطف این قانون، تجهیزات ناامن شرکت هایی مانند هواوی و ZTE دیگر نمی توانند وارد شبکه های ارتباطی آمریکا شوند.

مانند دولت ترامپ، دولت جو بایدن هم بارها درباره نقش چین به عنوان پیشرو در فناوری 5G و استفاده از تجهیزات شرکت های این کشور برای نظارت بر شهروندان آمریکایی انتقاد کرده است. نهادهای امنیتی آمریکا بارها درباره استفاده از تجهیزات مخابراتی هواوی و ZTE و خطرات آن ها هشدار داده اند. دولت چین و شرکت های چینی هم همواره این ادعاها را رد کرده اند و می گویند تجهیزات آن ها برای جاسوسی از شهروندان استفاده نمی شود.

هواوی و ZTE هنوز درباره امضای این قانون نو واکنش نشان نداده اند ولی هواوی ماه ها قبل بعد از امضای یکی دیگر از قوانین محدودکننده، این اقدامات را نادرست و تنبیهی غیرضروری خواند. باید خاطرنشان کنیم فقط چند روز دیگر جو بایدن و رهبر کشور چین در یک نشست مجازی حضور پیدا می کنند و باید ببینیم آیا در آینده نزدیک روابط آمریکا و چین بهبود پیدا می کند یا نه.

در این میان، هواوی روزبه روز تحت فشار بیشتری قرار می گیرد و بعد از سقوط آزاد در بازار موبایل، حالا در زمینه تجهیزات مخابراتی هم تحت فشار فزاینده ای قرار گرفته است. با توجه به شرایط فعلی هواوی باید بگوییم که حضور این شرکت در بازار جهانی موبایل تا حد زیادی به آخر خط رسیده است. طی چند سال آینده معین می شود که حذف هواوی چه تأثیراتی روی این بازار داشته است.

منبع: CNET

منبع: دیجیکالا مگ

به "جو بایدن قانونی برای تشدید محدودیت تجهیزات هواوی و ZTE امضا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جو بایدن قانونی برای تشدید محدودیت تجهیزات هواوی و ZTE امضا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید