تپه حصار دامغان منبع الهام کتاب نقاشی بچه ها و نمایشگاه عکس شد

به گزارش وبلاگ هیچکس، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، تپه حصار دامغان منبع الهام کتاب نقاشی بچه ها و نمایشگاه عکس شد.

تپه حصار دامغان منبع الهام کتاب نقاشی بچه ها و نمایشگاه عکس شد

مجتبی اکبرپور بیان نمود: نقش و نگارهای بچه ها دامغانی از تپه حصار دامغان در کتابی با عنوان رویای من در حصار گردآوری شده است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان با اشاره به قدمت هفت هزار ساله تپه حصار دامغان اضافه کرد: هم زمان با رونمایی از این کتاب، نمایشگاه گروهی تصویرسازی رویای من در حصار به همت آکادمی هنرهای تجسمی رویا در مجتمع فرهنگی هنری شهید شاهچراغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان برپا شده است.

اکبرپور گفت: در تصاویر خلق شده، بچه ها سعی در پیوند رازهای نهفته از گذشتگان در تپه حصار با دنیای کودکی و بی آلایش خود داشته اند.

مدیر و مؤسس آکادمی هنرهای تجسمی رویا نیز با بیان اینکه سالهاست تپه حصار دامغان به عنوان میراثی ارزشمند آدمیان را مجذوب خود نموده، گفت: سفالینه های تپه تاریخی حصار و نقوش آنها منبعی قابل دسترس برای شناخت احوال، آداب و نگرش مردمان آن روزگار بوده است.

رویا شیدا با اشاره به اینکه بچه ها برای آنکه هویت یابی نمایند، باید بدانند که گذشتگان برای آنها چه میراثی بجا نهاده اند، بیان نمود: در این پروژه بچه ها ضمن آشنایی با تپه حصار به عنوان میراث کهن شهر خود، با بهره جویی از نقوش سفالینه ها، سعی در ماجراجویی و خلق آثاری برگرفته از این نقوش داشته اند.

مدیر و مؤسس آکادمی هنرهای تجسمی رویا گفت: بچه ها با آگاهی از تاریخ خود می توانند مناسبات دنیای کنونی را درک نموده و بدانند که چگونه از امروز برای ساختن آینده درس بگیرند.

منبع: همگردی

به "تپه حصار دامغان منبع الهام کتاب نقاشی بچه ها و نمایشگاه عکس شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه حصار دامغان منبع الهام کتاب نقاشی بچه ها و نمایشگاه عکس شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید