توسعه کمی و کیفی مراکز مسائل ویژه یادگیری

به گزارش وبلاگ هیچکس، تهران (پانا) - به وسیله ارتباط ویدئوکنفرانسی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی با استان خراسان رضوی هفتصد و هفتاد و ششمین مرکز مسائل ویژه یادگیری آموزش و پرورش استثنایی کشور در شهرستان مشهد افتتاح شد.

توسعه کمی و کیفی مراکز مسائل ویژه یادگیری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان آموزش وپرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این مراسم با بیان اینکه ایجاد مراکز مسائل ویژه یادگیری از سال 1373 از استان فارس شروع شد اظهار کرد: در سال 1374 در هفت استان دیگر از جمله خراسان رضوی مراکز مسائل ویژه یادگیری راه اندازی شد و تعداد آنها در حال حاضر به 776 مرکز رسیده است.

وی اضافه کرد: 261 مرکز از این تعداد غیردولتی است و مرکزی که در خراسان رضوی افتتاح شد نیز غیردولتی و تمام خیر ساز است. بیشترین مراکز مسائل ویژه یادگیری با 73 مرکز در استان خراسان رضوی قرار دارند که از این تعداد 11 مرکز غیردولتی است.

معاون وزیر با بیان اینکه در یک سال و نیم گذشته 163 مرکز ویژه مسائل یادگیری در سطح کشور راه اندازی شده است گفت: به دلیل اهمیت مراکز مسائل ویژه یادگیری، طرح توسعه کمی و کیفی این مراکز در دستور کار آموزش و پرورش استثنایی قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: تغییر جهت از رویکرد انفعال به رویکرد فعال، گسترش خانواده محوری و مدرسه محوری به جای مرکز محوری و رویکرد والد محوری و معلم محوری به جای رویکرد مربی محوری از جمله برنامه های توسعه فعالیت های مراکز مسائل ویژه یادگیری است.

حسینی توضیح داد: در برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی امسال برای اولین بار غربالگری نشانگان ویژه یادگیری با رویکرد مداخله بهنگام در نوآموزان پیش دبستانی اضافه شده است تا پس از شناسایی این نوآموزان به وسیله مداخله اولیه توسط اولیاء مسائل این نوآموزان مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "توسعه کمی و کیفی مراکز مسائل ویژه یادگیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه کمی و کیفی مراکز مسائل ویژه یادگیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید