تورم در منطقه یورو به بالاترین سطح در 10 سال اخیر رسید

به گزارش وبلاگ هیچکس، اداره آمار اروپا از افزایش تورم در منطقه یورو به سطحی اطلاع داد که تقریبا در 10 سال گذشته بی سابقه بوده است.

تورم در منطقه یورو به بالاترین سطح در 10 سال اخیر رسید

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ هیچکس به نقل از روزنامه ویرتشافتز ووخه آلمان، اداره آمار اروپا (یورو استات) در لوکزامبورگ خاطرنشان کرد که تورم در منطقه یورو در ماه آگوست همچنان افزایش یافته و به بالاترین سطح خود طی تقریبا 10 سال گذشته رسیده است.

اداره آمار اروپا خاطرنشان کرد که قیمت برای مصرف کننده نسبت به سال گذشته حدود 3 درصد افزایش یافته است که بالاترین تورم از انتها سال 2011 محسوب می گردد. در ماه جولای این نرخ تنها 2.2 درصد بود. تحلیلگران پیش بینی نموده بودند که به طور میانگین تورم 2.7 درصد افزایش یابد.

بر اساس اطلاعات اداره آمار اروپا بخصوص در ماه آگوست امسال انرژی به شدت گران شد و 15.4 درصد گران تر از سال قبل ازآن شد. کالاهای صنعتی هم 2.7 درصد گران تر شدند و هزینه غذا و نوشیدنی ها هم 2 درصد گران تر شد و خدمات هم 1.1 درصد گران تر شد.

تورم اصلی بدون احتساب انرژی و مواد غذایی در منطقه یورو هم افزایش چشمگیری داشته و از 0.7 به 1.6 افزایش یافته است. بسیاری از اقتصاد دانان تورم اصلی را معیار قابل اطمینان تری برای تورم می دانند زیرا نوسانات کم تری دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "تورم در منطقه یورو به بالاترین سطح در 10 سال اخیر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورم در منطقه یورو به بالاترین سطح در 10 سال اخیر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید