تبدیل پارک سسمی به اولین پارک موضوعی مرکز جهانی اوتیسم

به گزارش وبلاگ هیچکس، پارک موضوعی خیابان سسمی در پنسیلوانیا، روز 28 آوریل، برای سی و هشتمین فصل خود بازگشایی خواهد شد؛ اما این بار این پارک رنگ و شمایل جدیدی به خود گرفته است.

تبدیل پارک سسمی به اولین پارک موضوعی مرکز جهانی اوتیسم

Sesame Place، تنها پارک موضوعی که به صورت انحصاری به سریال محبوب بچه ها، یعنی خیابان سسمی (خیابان کنجد) اختصاص داده شده است، اولین پارک موضوعی دنیا است که به عنوان یک مرکز رسمی اوتیسم برگزیده شده است.

این پارک تفریحی مستقر در لانگرن، پنسیلوانیا، از طرف هیئت بین المللی استانداردهای اعتباربخشی و آموزش مستمر (IBCCES) مفتخر به این عنوان شده است. این هیئت، به طور رسمی، گواهینامه بین المللی اوتیسم صادر می نماید و با همکاری مقصدهای مسافرتی، اقدام به ایجاد مکانی امن برای مبتلایان به اوتیسم می نماید.

مسئولین این پارک اعلام نموده اند که این پارک، به علت آموزش هایی که به کارکنانش داده است تا آن دسته از بازدیدنمایندگانش را که مبتلا به اوتیسم هستند به درستی راهنمایی نمایند و به موضوعاتی توجه نمایند که شامل آگاهی حسی، مهارت های ارتباطی و مهارت های حرکتی باشد، پیروز شد به این افتخار نائل آید.

این پارک موضوعی که دارای 25 جاذبه به همراه سه نمایش زنده و روزانه است، بعلاوه دارای دو اتاق آرام با نورپردازی قابل تنظیم است که مختص مبتلایان به اوتیسم است؛ این اتاق ها یک راهنمای حسی برای بازدیدنمایندگان ایجاد می نماید تا بتوانند بر اساس این که هر شرایط چگونه می تواند بر پذیرش حسی آن ها تاثیر بگذارد، تصمیم بگیرند که از کدام جاذبه ها بازدید نمایند.

این اقدام که به مناسبت آوریل، ماه ملی آگاهی از اوتیسم در ایالات متحده، انجام شد پارک سسمی را هم تراز با سازمانی هایی مثل کارگاه سسمی (Workshop Sesame) قرار می دهد که به وسیله برگزاری رویداد شگفتی های همه بچه ها را ببینیم (See Amazing in All Children) در پی افزایش آگاهی در میان مردم است.

در سال 2017 که خیابان سسمی اولین کاراکتر مبتلا به اوتیسم خود را که یک دختر بچه 4 ساله با موهای قرمز و چشم های سبز به نام جولیا بود، معرفی کرد تبدیل به تیتر روزنامه ها شد.

منبع: کجارو / travelandleisure.com

به "تبدیل پارک سسمی به اولین پارک موضوعی مرکز جهانی اوتیسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبدیل پارک سسمی به اولین پارک موضوعی مرکز جهانی اوتیسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید