اولین و بزرگ ترین مسابقه استارت آپ های گردشگری دنیا

به گزارش وبلاگ هیچکس، ثبت نام برای شرکت در مسابقه استارت آپ های گردشگری که با همکاری سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) و گروه Globia انجام می گردد، شروع شد و تا سپتامبر ادامه خواهد داشت.

اولین و بزرگ ترین مسابقه استارت آپ های گردشگری دنیا

بخش گردشگری گام مهمی به سوی آینده برداشته است. سازمان دنیای گردشگری (UNWTO) با همکاری با Globalia، گروه گردشگری پیشرو در اسپانیا و آمریکای لاتین، شروع به کار نخستین مسابقه استارت آپ های گردشگری UNWTO را اعلام کردند. این رقابت، نخستین و بزرگ ترین رویداد ابتکاری در دنیا است که هدف از برگزاری آن، شناسایی شرکت های نوی است که تحولاتی در بخش گردشگری دنیا ایجاد نموده اند. فراخوان این مسابقه برای پیدا کردن برترین پروژه در 164 کشور منتشر خواهد شد.

هدف از این برنامه، انتخاب برترین راهکار ها و مخرب ترین پروژه های گردشگری است و برای این کار، کوشش می گردد طرح های پیشرو برای اجرای فناوری های در حال ظهور و مخرب و نیز، استارت آپ های مبتنی بر مدل های نو کسب و کار، مانند اقتصاد مدور، شناسایی شوند. در این راستا، معرفی پروژه هایی که نسبت به افزایش پایداری در گردشگری متعهد هستند، یکی از ارکان این رقابت در نظر گرفته شده است.

فرآیند جستجو برای یافتن استارت آپ مناسب به همان مقدار که کاری پیچیده است، جاه طلبانه هم است: شناسایی برترین پروژه ها در چهار گوشه این سیاره. برای انجام این کار، شرکت مشاوره نوآوری Barrabés.biz به درخواست UNWTO و Globalia به یاری آن ها شتافت. این شرکت، بیشتر از 20 سال تجربه در عرصه ایجاد و فعال سازی زیست بوم های کارآفرینی و نوآوری دارد.

برای توسعه دامنه رقابت و تسهیل ثبت نام استارت آپ های علاقمند، این برنامه به وسیله پلت فرم دیجیتال YouNoodle اجرا خواهد شد که یک شرکت پیشروی مستقر در سیلیکون ولی در فضای ارزیابی استارت آپ ها در سطح دنیای است.

زوراب پلولیکاشویلی، دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت:

سرمایه گذاری روی نوآوری و گردشگری، هدف نیست. بلکه ابزاری است که با ایجاد شغل و فراوری فرصت، به توسعه بیشتر محصولات گردشگری، اصلاح مدیریت گردشگری و بهره وری بیشتر از پایدارپذیری در گردشگری می انجامد.

خاویر هیدالگو، مدیر عامل شرکت Globalia، پشتیبانی شرکت خود را از این ابتکار نو تأیید و بر این نکته تأکید کرد که ما به عنوان یک گروه گردشگری دنیای، می خواهیم این فرصت را در اختیار برندگان این رقابت ها بگذاریم که به ما یاری نمایند تا این بخش را متحول سازیم.

چه شرکت هایی مجاز به شرکت در این مسابقه هستند؟

استارت آپ ها برای شرکت در این رقابت دنیای باید مدل های کسب و کاری را ارائه بدهند که حداقل به یکی از چهار حوزه اصلی زیر مربوط باشد:

  • آینده سفر
  • تجربه گردشگری
  • اثرات زیست محیطی
  • توسعه جامعه

کسانی که علاقه مند به شرکت در این مسابقه هستند می توانند اطلاعات بیشتر در این خصوص را از سایت www.tourismstartups.org به دست بیاورند و از تاریخ 26 ژوئن تا 3 سپتامبر 2018 در همین سایت ثبت نام نمایند. ارزیابی پروژه ها براساس پنج معیار انجام می گردد: منحصر به فرد بودن و قابلیت کارکرد موثر راهکار، تاثیرات بالقوه، مدل کسب و کار، مقیاس پذیری و سوابق گروه سازنده. یک هیئت داوران، پروژه های دریافت شده را ارزیابی خواهد نمود و برترین پروژه ها را برای حضور در مرحله نیمه نهایی، در ماه سپتامبر 2018 معرفی خواهد نمود.

برندگان این مسابقه، بخشی از شرکت های پیشرو در بخش گردشگری خواهند بود.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com

به "اولین و بزرگ ترین مسابقه استارت آپ های گردشگری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین و بزرگ ترین مسابقه استارت آپ های گردشگری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید