اعمال محدودیت در صدور بلیت برای مسافران بین شهری

به گزارش وبلاگ هیچکس، خبرنگاران/فارس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس با اشاره به اعمال محدودیت های شدید با هدف پیشگیری از شیوع بیشتر کرونا، اظهار داشت که شرکت های حمل و نقل مسافر از صدور بلیت برای بیماران و افراد مشکوک به بیماری، منع شده اند.

اعمال محدودیت در صدور بلیت برای مسافران بین شهری

علیرضا سیاهپور دوشنبه 3 آذر در جمع وبلاگ هیچکس، ضمن یادآوری اینکه محدودیت های مرتبط با کرونا، در موضوع جابه جایی مسافران اعمال شده است، گفت: مسافرانی که قصد استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی دارند، باید قبل از تهیه بلیط، از طریق سایت www.safarvip.com نسبت به اعلام شرایط سلامت خود، اقدام کنند.

این مقام مسئول در استان فارس گفت: بر اساس مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با اتکا به بخشنامه های صادره، شرکت های حمل و نقل زمینی مسافر، مجاز به صدور به بلیت برای مسافران مبتلا به کرونا، نیستند. لذا از شهروندانی که قصد مسافرت از طریق ناوگان جاده ای دارند، تقاضا می کنیم حتما قبل از اقدام برای خرید بلیت، نسبت به استعلام شرایط خود در پایگاه داده ای مرتبط اقدام کنند.

وی همچنین گفت: شرکت های حمل و نقل مسافر باید هنگام فروش بلیت اتوبوس، مینی بوس و سواری بین شهری، چه به صورت حضوری یا غیرحضوری، حتما از سکوی سروا، استعلام لازم را برای مسافر متقاضی انجام دهند و از صدور بلیت برای افراد دارای ممنوعیت، خودداری کنند.

سیاهپور با تاکید براینکه ناوگان حمل و نقل جاده ای تحت هیچ عنوان مجاز به مسافرگیری خارج از ترمینال ها نیستند، گفت که در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با متخلف و شرکت حمل و نقلی مربوطه، برخورد قانونی خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت: در طول سفر و در جهت جاده ها در صورت وجود مسافر بین راهی، رانندگان عزیز قبل از سوار شدن مسافر باید با استفاده از تلفن شرایط مسافر را از شرکت های بالادستی استعلام کنند؛ در این زمینه شرکت های حمل و نقل مسافر مکلف هستند که استعلام مسافر را از سکوی سروا انجام داده و به راننده اعلام کنند.

سیاهپور همچنین با اشاره به انجام هماهنگی و ارائه آموزش های لازم به شاغلان این بخش در مورد مسئولیت اجتماعی، اخلاقی، قضایی و حرفه ای، در این رابطه، گفت: این موضوع با توجه به اینکه اعمال محدودیت ها منجر به افزایش تقاضای سفر با ناوگان حمل و نقل عمومی بین جاده ای شده است، بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس گفت که این اداره از ابزارهای نظارتی مختلفی که در اختیار دارد برای اجرای کامل و دقیق شیوه نامه های مصوب و ابلاغی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، استفاده خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعمال محدودیت در صدور بلیت برای مسافران بین شهری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعمال محدودیت در صدور بلیت برای مسافران بین شهری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید