اظهارات جنجالی ترامپ در مورد سد النهضه ، اتیوپی سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش وبلاگ هیچکس، به دنبال اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره اقدام احتمالی مصر برای انفجار سد النهضه، دولت اتیوپی سفیر ایالات متحده در آدیس بابا را احضار کرد.

اظهارات جنجالی ترامپ در مورد سد النهضه ، اتیوپی سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ هیچکس، وزارت خارجه اتیوپی امروز به اظهارات ترامپ درباره امکان انفجار سد النهضه از سوی مصر واکنش نشان داد و سفیر ایالات متحده در آدیس بابا را احضار کرد.

وزارت خارجه اتیوپی در بیانیه ای اعلام کرد که سفیر آمریکا در آدیس بابا در پی اظهارات اخیر رئیس جمهور این کشور مبنی بر احتمال انفجار سد النهضه از سوی مصر به وزارتخانه احضار و مراتب اعتراض به وی ابلاغ شد.

آبی احمد علی نخست وزیر اتیوپی نیز به اتهام زنی آمریکا علیه آدیس بابا مبنی بر نقض توافق النهضه میان مصر و اتیوپی واکنش نشان داد و گفت: سد النهضه، سد اتیوپی است و هیچ قدرتی نخواهد توانست مانع دستیابی ما به اهدافمان شود.

وی در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ کس نمی تواند به سرزمین اتیوپی آسیب وارد کند و اتیوپیایی ها پیروز خواهند شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی اعلام کرده که شرایط سد النهضه خطرناک است و احتمالا قاهره سد را منفجر کند.

ترامپ گفت که واشنگتن برای رسیدن به توافق النضه میان مصر و اتیوپی میانجیگری کرد، اما اتیوپی توافق را نقض کرد و ایالات متحده هم اقدام به قطع حمایت مالی از آن کرده است.

سد النهضه که در 15 کیلومتری مرز اتیوپی با سودان ساخته شده و تا اکتبر 2019 حدود 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، در صورت اتمام، بزرگ ترین نیروگاه برق آبی آفریقا و هفتمین سد بزرگ جهان خواهد بود.

تا به امروز چندین دور از مذاکرات میان مصر و سودان و اتیوپی بر سر آبگیری سد النهضه بدون دستیابی به هیچگونه نتیجه ای پایان یافته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اظهارات جنجالی ترامپ در مورد سد النهضه ، اتیوپی سفیر آمریکا را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات جنجالی ترامپ در مورد سد النهضه ، اتیوپی سفیر آمریکا را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید