از خواص شیره انگور چه میدانید؟

به گزارش وبلاگ هیچکس، تهران (پانا) - شیره انگور غنی ازمواد مغذی مانند منیزیم، فسفر، آهن و مقداری کلسیم مواد معدنی است.

از خواص شیره انگور چه میدانید؟

به گزارش بهداشت نیوز، افراد می توانند از شیره انگور در فصل زمستان برای درمان بسیاری از بیماری ها استفاده نمایند. مواد مغذی در شیره انگور به وفور یافت می گردد، اما بسیار پرکالری است. با توجه به این که مواد مغذی زیادی دارد بنابراین می تواند انرژی زا هم باشد و ویتامین های از دست رفته را جبران کند. با این حال مصرف شیره انگور برای تمامی افراد توصیه نمی گردد و ممکن است مصرف آن برای بعضی از افراد مضر باشد.

شیره انگور غنی از مواد مغذی مانند منیزیم، فسفر، آهن و مقداری کلسیم مواد معدنی بوده و با وجود این فواید در شیره انگور یک وعده غذایی خوبی برای جوانان و بچه ها به حساب می آید. از آن جایی که بچه ها و نوجوانان برای رشد احتیاج به مواد مغذی بیشتری دارند، مصرف شیره انگور برای آن ها می تواند علاوه بر تامین کالری، بعضی مواد مورد احتیاج بدن آن ها برای رشد را فراهم کند.

سطح کالری شیره انگور بسیار بالا است به همین دلیل افرادی که در اثر بیماری طولانی یا عمل جراحی دچار ضعف می شوند، می توانند شیره انگور مصرف نمایند. یکی دیگر از خواص شیره انگور اثر ضدالتهابی و نرم نمایندگی گلو است که به افرادی که در زمستان سرفه می نمایند، گفته می گردد که آن را با آب ترکیب و غرغره نمایند.

شیره انگور موجب افزایش حجم عضلات شده و چربی ایجاد نمی کند. به همین دلیل است که ترکیب شیره انگور و ارده کنجد به کسانی که کار های سنگین انجام می دهند یا ورزشکار هستند، توصیه می گردد. یکی دیگر از خواص شیره انگور بازنمایندگی گرفتگی هاست و از این رو برای اینکه در مجاری کبد، انسداد ایجاد نگردد، می توان شیره انگور را همراه با سرکه انگور مصرف کرد.

یکی از خواص شیره انگور اثر ضدالتهابی و نرم نمایندگی در ناحیه حلق است، به همین دلیل افرادی که به خصوص در فصول سرد سال دچار التهاب حلق می شوند و به دنبال آن سرفه می نمایند، توصیه می گردد که از غرغره شیره انگور با آب استفاده نمایند. علاوه براین موارد می تواند به درمان صرع، کهیر، سرفه مزمن، تپش قلب، لاغری مفرط یاری شایانی کند.

البته باید دقت گردد تمام افراد نمی توانند ازشیره انگور استفاده نمایند، زیرا ممکن است عواقب و تاثیرات ناگواری برای افرادی که بیماری های زمینه ای دارند، داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "از خواص شیره انگور چه میدانید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از خواص شیره انگور چه میدانید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید