آمریکا: خیلی چیزها بستگی به این دارد که ایران چه می گوید و چه می نماید ، درهای دیپلماسی باز است

به گزارش وبلاگ هیچکس، وزیر خارجه آمریکا در اظهارنظر درباره برنامه هسته ای ایران ضمن بیان این که در همواره به روی دیپلماسی باز است، مدعی شد: خیلی چیزها بستگی به این دارد که ایران چه می گوید و چه می نماید و آیا تعامل می نماید یا خیر.

آمریکا: خیلی چیزها بستگی به این دارد که ایران چه می گوید و چه می نماید ، درهای دیپلماسی باز است

به گزارش وبلاگ هیچکس، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا سه شنبه (21 فوریه) گفت برعهده ایران است که برای رسیدگی به چالش برنامه هسته اش تعامل کند.

به گزارش رویترز، وی با بیان این که همچنان بر این باور هستیم که در مورد برنامه هسته ای، موثرترین و پایدارترین راه برای رسیدگی به این چالش به وسیله دیپلماسی است، مدعی شد: اما در حال حاضر، آن کوشش ها در اولویت نیست زیرا ایران به شکلی معنادار مشارکت ندارد.

بلینکن در ادامه ادعاهایش در کنفرانسی خبری در جریان سفر به آتن گفت: اما در همواره به روی پیش رفتن دیپلماسی باز است. خیلی چیزها بستگی به این دارد که ایران چه می گوید و چه می نماید و آیا تعامل می نماید یا خیر.

اخیراً شبکه آمریکایی بلومبرگ مدعی شد که بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته در ایران اورانیوم با غنای 84 درصد را شناسایی نموده اند. در همین خصوص بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس، درباره این ادعای بلومبرگ اظهار داشت: مایه تأسف است که آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنان به عنوان ابزار سیاسی برای فشار بر جمهوری اسلامی ایران مورد سوءاستفاده قرار می گیرد.

وی با ذکر این نکته که مطالب منتشر شده در بلومبرگ با هدف سیاه نمایی و تحریف حقایق انجام شده، یادآور شد: آنچه آژانس با ایران مطرح نموده در مورد وجود ذره یا ذراتی (particle) از اورانیوم با غنای بالای 60 درصد در محل شیر برداشت محصول به وسیله نمونه برداری متداول است.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین هم در مصاحبه با خبرگزاری روسی اسپوتنیک با تأکید بر این نکته که موضوع هسته ای ایران باید به وسیله دیپلماتیک و بدون تهدید مورد رسیدگی قرار گیرد، ادامه داد که نگرانی کشورهای غربی از برنامه هسته ای ایران همانند اشک تمساح است.

منبع: همشهری آنلاین

به "آمریکا: خیلی چیزها بستگی به این دارد که ایران چه می گوید و چه می نماید ، درهای دیپلماسی باز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا: خیلی چیزها بستگی به این دارد که ایران چه می گوید و چه می نماید ، درهای دیپلماسی باز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید