آلمان با تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه مخالف است

به گزارش وبلاگ هیچکس، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان با اعمال تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه مخالفت کرد. او گفت کشورش تحریم تسلیحاتی یک کشورعضو پیمان آتلانتیک شمالی ناتو را درست نمی داند. قرار است آلمان به ترکیه زیردریایی بفروشد.

آلمان با تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه مخالف است

به نقل از شبکه خبری دویچه وله، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با خبرگزاری آلمان با درخواست بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه مخالفت کرد.

بعضی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله یونان، قبرس و فرانسه به خاطر فعالیت کشتی های اکتشاف گاز ترکیه در شرق دریای مدیترانه خواهان تحریم تسلیحاتی ترکیه شده بودند.

وزیر خارجه آلمان تاکید نمود که تحریم ها علیه ترکیه از لحاظ استراتژیک درست نیست و او با اعمال چنین تحریمی علیه یک کشور عضو پیمان ناتو مخالف است.

ماس همچنین اضافه نمود ترکیه به عنوان یک عضو ناتو به دلیل عدم موفقیت در خرید سامانه دفاعی پاتریوت از آمریکا مجبور شده است سامانه های دفاعی را از روسیه تامین کند.

اشاره وزیر خارجه آلمان به خرید اس 400 روسیه توسط ترکیه است. آمریکا در زمان اوباما با فروش سامانه های پاتریوت به ترکیه مخالفت نموده بود و آنکارا اس 400 را به جای پاتریوت خرید.

آلمان قرار است به ترکیه زیردریایی بفروشد. قرارداد ساخت زیردریایی در سال 2009 منعقد شده است.

پس از عملیات نظامی ارتش ترکیه در سوریه، آلمان فروش تسلیحات به ترکیه را محدود کرد. اما اکنون گفته می گردد که فروش زیردریایی این کشور به ترکیه ارتباطی به این تحریم ها ندارد.

آلمان در حال حاضر ریاست نوبتی اتحادیه اروپا را برعهده دارد و کوشش می نماید اختلافات میان ترکیه و یونان بر سر تقسیم گاز شرق مدیترانه را به وسیله مذاکرات سیاسی حل و فصل کند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "آلمان با تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه مخالف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان با تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه مخالف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید