کشف گنج پنهان در سواحل ساردینیا

به گزارش وبلاگ هیچکس، وزارت فرهنگ ایتالیا خاطرنشان کرد که حداقل 30 هزار سکه باستانی در سواحل شمال شرقی ساردینیا کشف شده است.

کشف گنج پنهان در سواحل ساردینیا

به گزارش وبلاگ هیچکس، سکه های برنزی متعلق به نیمه اول قرن چهارم میلادی در میان علف های دریایی، در فاصله چند قدمی سواحل جزیره مدیترانه در نزدیکی شهر آرتساکنا در ساردینیای ایتالیا یافت شد.

وزارت فرهنگ ایتالیا زمان دقیق این کشف را اعلام ننموده و فقط عنوان نموده است که نخستین بار یک غواص ناشناس این سکه ها را مشاهده نموده که باعث تحقیقات باستان شناسی در مقیاس بیشتری شد.

این کاوش که تحت راهنمایی گروه حفاظت از هنر ایتالیا و بخش باستان شناسی دریایی وزارت فرهنگ این کشور انجام شد، مجموعه ای بزرگ از سکه های باستانی را عمدتاً در پهنه ای شنی بین علف های دریایی و ساحل کشف نموده است که احتمال کشف بقایای یک کشتی غرق شده در نزدیکی آن را مطرح می نماید.

شمار دقیق این سکه ها هنوز معین نشده است، زیرا در حال مرتب سازی هستند، اما در بیانیه وزارت فرهنگ ایتالیا تخمین زده شده است که با توجه به وزن جمعی آنها حداقل حدود 30 هزار و احتمالاً 50 هزار سکه کشف شده است و همه سکه ها در شرایط عالی هستند و تعداد معدودی از سکه ها آسیب دیده بودند که دارای نوشته های خوانا هستند.

به گزارش ایتالیا 24، لوئیجی لاروکا، یکی از مقامات دپارتمان باستان شناسی ساردینیا به آسوشیتدپرس، گفت: گنج کشف شده در سواحل آرتساکنا یکی از مهم ترین کشف های سکه در سال های اخیر است و این یافته، شواهد بیشتری از غنا و اهمیت میراث باستان شناسی را نشان می دهد که به وسیله انسان ها از کهن ترین دوران عبور نموده اند و در بستر دریاها هنوز نگه داشته و حفظ می شوند.

تحقیقات همچنان ادامه دارد و این کشف که احتمالاً یکی از مهم ترین یافته های سکه شناسی در سال های اخیر بوده است، بیشتر مورد آنالیز قرار می گیرد.

منبع: دنیای سفر

به "کشف گنج پنهان در سواحل ساردینیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گنج پنهان در سواحل ساردینیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید