نمایش آثار باستانی در ایستگاه مترو

به گزارش وبلاگ هیچکس، یک زیرگذر گنبدی شکل در خارج از آتن واقع در یونان، این امکان را برای عابران فراهم نموده است تا از موزائیک قرن چهارم پیش از میلاد و ظروف سرامیکی بازدید نمایند که زیر یک کفپوش شیشه ای قرار دارند.

نمایش آثار باستانی در ایستگاه مترو

عابران افرادی نیستند که وارد موزه تاریخی شده باشند، بلکه مسافران یک خط تازه مترو هستند که بین پیرئاس تا فرودگاه این شهر تردد می نمایند.

این نمایشگاه کوچکِ آثار تاریخی به همراه بخش هایی از شبکه چاه ها در ایستگاه پیرئاس که ماه گذشته افتتاح شد، به نمایش گذاشته شده است.

آتیکو مترو (Attiko Metro)، شرکت سازنده این خط مترو برای ایجاد این نمایشگاه با گروهی از باستان شناسان همکاری کرد. این نمایشگاه در حقیقت شامل منتخبی از هزاران اثر باستانی است که در جریان ساخت وساز این مترو کشف شده اند.

یکی از باستان شناسانی که در ایجاد این نمایشگاه نقش داشته است، اعلام کرد: ما در این مکان به مسافران، بخش کوچکی از زندگی روزمره خانه ای باستانی در پیرئاس را نمایش می دهیم.

با توجه به این که تاریخچه غنی در زیر خاک یونان مدفون شده است، ساخت خطوط مترو در این کشور همواره مسأله مهم و حساسی بوده است.

مدیر پروژه ساخت و ساز این خط مترو اعلام کرد: ما در این نقطه از پیرئاس ثابت کردیم، تاریخ و مدرنیته می توانند در کنار همدیگر قرار گیرند. همواره راهی وجود دارد.

باستان شناسان با کاوش در عمق 17متری، 10 سال را صرف جست وجو در فضایی به وسعت هفت هزار و 500 متر مربع کردند و برای ساخت شش ایستگاه با سازندگان مترو همکاری کردند.

منبع: گردشبان

به "نمایش آثار باستانی در ایستگاه مترو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش آثار باستانی در ایستگاه مترو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید