متواری شدن تعدادی حفار غیر مجاز میراث فرهنگی در اطراف کوههای سورتجین

به گزارش وبلاگ هیچکس، ایسنا/ براساس گزارشات منتشر گشته، متواری شدن تعدادی حفار غیر مجاز میراث فرهنگی در اطراف کوههای سورتجین صورت گرفت.

متواری شدن تعدادی حفار غیر مجاز میراث فرهنگی در اطراف کوههای سورتجین

شهروز کهیایی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رزن اظهار کرد: طی گزارشات واصله از تعدادی حفار غیر مجاز در اطراف کوههای سورتجین با حضور مأموران انتظامی و با همکاری یگان حفاظت میراث در محل وقوع حفاری حفاران متواری شدند.

وی با بیان اینکه در این زمینه پرونده ای تشکیل شده و موضوع در حال پیگیری است، اضافه کرد: از این حفاران متواری یک دستگاه موتور برق و تعدادی مواد منفجره دینامیت کشف و ضبط شد.

کهیایی بیان نمود: به استناد ماده 562 قانون مجازات اسلامی هر گونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود.

وی تأکید کرد: از اهالی منطقه درخواست داریم در صورت اطلاع از فعالیت های غیر مجاز افراد سودجو و سوداگران میراث فرهنگی مراتب را در اسرع وقت به مأموران انتظامی یا یگان حفاظت میراث فرهنگی گزارش داده و آنها را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری کنند.

منبع: همگردی

به "متواری شدن تعدادی حفار غیر مجاز میراث فرهنگی در اطراف کوههای سورتجین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متواری شدن تعدادی حفار غیر مجاز میراث فرهنگی در اطراف کوههای سورتجین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید