شیائومی از یک گوشی مفهومی با قابلیت اتصال به لنزهای حرفه ای رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ هیچکس، تمام گوشی های پرچم دار از نظر دوربین حرف زیادی برای گفتن دارند. این نوع گوشی ها معمولا در کنار دوربین اصلی از دوربین اولترا واید و تله فوتو باکیفیت هم بهره می برند. اما با وجود تمام امکاناتی که ارائه می دهند، برای این گوشی ها مانند دوربین های DSLR نمی توانید از لنزهای حرفه ای بهره ببرید. حالا شیائومی با معرفی یک گوشی مفهومی تصمیم گرفته این محدودیت را رفع کند.

شیائومی از یک گوشی مفهومی با قابلیت اتصال به لنزهای حرفه ای رونمایی کرد

این گوشی شیائومی 12S Ultra Concept نام دارد که با همکاری لایکا ساخته شده و استفاده از لنزهای حرفه ای را امکان پذیر می نماید. به طور تعیین شیائومی اعلام نموده که برای این گوشی امکان استفاده از لنزهای سری M لایکا وجود دارد. در ادامه می توانید ویدیوی مربوط به معرفی این محصول را مشاهده کنید.

شیائومی می گوید که در این گوشی دو سنسور 1 اینچی تعبیه شده که یکی از سنسورها به طور مستقیم زیر لنز قرار می گیرد. با وجود اینکه نام سنسورهای قرار گرفته اعلام نشده، ولی به احتمال مانند مدل معمولی شیائومی 12S اولترا، این شرکت از سنسورهای IMX989 سونی استفاده نموده است. بعلاوه برای محافظت از سنسور، بر روی این بخش شیشه یاقوت کبود قرار گرفته که محافظت بالایی را به ارمغان می آورد. هنوز تعیین نیست که آیا استفاده از دیگر لنزهای لایکا هم برای این گوشی امکان پذیر است یا نه.

همانطور که گفتیم این یک گوشی مفهومی به شمار میرود و بنابراین شاید هیچوقت راهی بازار نشود. گوشی های مفهومی عمدتا برای به رخ کشیدن توانایی فنی شرکت ها مورد استفاده قرار می گیرند. بر اساس ویدیوی منتشر شده، امکان استفاده از دیافراگم F/1.4 تا F/16 لنز وجود دارد و این یعنی در این زمینه تفاوت خاصی با دوربین های حرفه ای ندارد.

روی هم رفته نمی توانیم مجذوب نماینده بودن چنین ایده ای را کتمان کنیم و باید ببینیم آیا دیگر شرکت ها هم این ایده را عملی می نمایند یا نه.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "شیائومی از یک گوشی مفهومی با قابلیت اتصال به لنزهای حرفه ای رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی از یک گوشی مفهومی با قابلیت اتصال به لنزهای حرفه ای رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید