رشد چشمگیر سفر ایرانی ها به ترکیه

به گزارش وبلاگ هیچکس، بر اساس آمار وزارت توریستی و فرهنگ ترکیه، بیش از دو میلیون توریست خارجی در نخستین ماه سال 2024 از ترکیه بازدید کردند که نسبت به سال گذشته 2.1 درصد افزایش داشته است.

رشد چشمگیر سفر ایرانی ها به ترکیه

همچون گذشته روس ها بزرگترین گروه از مسافران خارجی به ترکیه را تشکیل می دهند و در ماه ژانویه حدود 231 هزار شهروند روسیه از ترکیه بازدید کردند که این رقم در ژانویه سال گذشته 279 هزار نفر بود.

به گزارش حریت چاپ ترکیه، توریستان ایرانی با 211 هزار نفر بازتماشاماینده، رتبه دوم را به خود اختصاص دادند که نشان دهنده افزایش چشمگیر 87 درصدی نسبت به آمار مدت زمان مشابه سال گذشته است.

تعداد مسافران بلغارستانی که از ترکیه بازدید می نمایند هم در ماه ژانویه 3 درصد کاهش یافته و ورود توریستان از آلمان نیز با 2 درصد افزایش به حدود 143 هزار نفر در ماه ژانویه 2024 رسیده است.

استانبول همچنان مقصد مورد علاقه توریستان خارجی بود. این کلان شهر در ماه گذشته 1.2 میلیون بازتماشاماینده را جذب کرد که 57 درصد از کل توریستان ورودی به این کشور را در برمی گیرد.

آنتالیا، یکی دیگر از نقاط مهم توریستی در سواحل مدیترانه، میزبان 178 هزار توریست خارجی بود، در حالی که سهم ادرنه در کل بازدیدهای توریستان خارجی 11.6 درصد یا 238 هزار نفر بود.

سال گذشته، ترکیه پذیرای 49.2 میلیون توریست خارجی بود که 10.4 درصد نسبت به سال 2022 افزایش داشت و با احتساب شهروندان ترک مقیم خارج از کشور، نزدیک به 57 میلیون نفر در سال 2023 از این کشور تماشا کردند.

موسسه آمار ترکیه (TurkStat) نیز خاطرنشان کرد که عایدی توریستی ترکیه در سال 2023 به 54.3 میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 17 درصد افزایش داشته است.

ترکیه میخواهد در سال نو میلادی 60 میلیون بازتماشاماینده جذب کند و از محل آن 60 میلیارد دلار عایدی توریستی کسب کند.

منبع: گردشبان

به "رشد چشمگیر سفر ایرانی ها به ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد چشمگیر سفر ایرانی ها به ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید