در تابستان به روزی چند لیوان آب احتیاج دارید؟

به گزارش وبلاگ هیچکس، تابستان به طور رسمی اینجاست و دمای هوای بیرون گرم تر از همواره است بنابراین نوشیدن آب مهم است. توجه به این نکته لازم است که آب صرفا تشنگی لخظه ای ما را رفع نمی سازد. آب هم چنین برای عملکرد صحیح تمام سیستم های بدن از پوست گرفته تا مفاصل و دستگاه گوارش لازم است. هم چنین، نوشیدن آب از بدن در برابر بیماری و التهاب محافظت می نماید و کمبود مایعات می تواند باعث خستگی، سردرد و ضعف گردد.

در تابستان به روزی چند لیوان آب احتیاج دارید؟

با این وجود، شما چگونه این کار را انجام می دهید؟ جگونه می توانید اطمینان کسب کنید که مقدار مناسبی آب برای بدن خود می نوشید به خصوص اگر عادت به نوشیدن این حجم از آب در طول روز ندارید؟ در اینجا چند عادت وجود دارد که باید آن را در نظر بگیرید تا مطمئن شوید که به خصوص در طول تابستان به مقدار کافی آب می نوشید تا بهتر متوجه شوید به چه مقدار آب احتیاج دارید.

یک فرد به طور میانه در یک روز گرم به حدود 3.3 لیتر مایعات احتیاج دارد که 20 درصد آن به وسیله غذای مصرفی تامین می گردد که نه صرفا میوه و سبزیجات بلکه نان را نیز شامل می گردد. حدود 2.5 لیتر باید از آب آشامیدنی تامین گردد.

توصیه می گردد دست کم 10 فنجان آب در طول یک روز گرم بنوشید. افرادی که نمی توانند چیزی بدون مزه بنوشند می توانند مقداری نعناع یا لیمو به آب اضافه نمایند. گزینه دیگر تهیه عرقیات گیاهی سرد بدون کافئین است. صرفا مقدار محدودی از نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه مصرف کنید زیرا ممکن است شما را به دفع مکرر ادرار و در نتیجه از دست دادن مایعات وادار نمایند.

حتما با یک بطری حداقل نیم لیتری آب همه جا بروید. سعی کنید آن را چندین بار در روز پر کنید تا بتوانید مقدار آب مصرفی خود را بسنجید. هم چنین، تعدادی روش تکنولوژیک برای بهبود عادات نوشیدن شما وجود دارد. یک گزینه ساده و آسان آن است که یک یادآوری دائمی در گوشی تلفن همراه خود قرار دهید تا به شما یادآوری کند که آب بنوشید. گزینه دیگر استفاده از اپلیکیشن های رایگان مختلف برای محاسبه مقدار آب مورد احتیاج با توجه به سن و قد است.

چگونه جلوی از دست دادن مایعات و کم آبی را بگیریم؟

اگر در یک روز گرم ورزش کنید امکان آن وجود دارد که تا پنج لیتر آب از دست بدهید مقدار ای که تهدید نماینده زندگی محسوب می گردد. به همین علت نباید در گرم ترین ساعات روز فعالیت بدنی طولانی مدت یا شدید انجام داد و هر ورزش باید در فضایی با تهویه مطبوع باشد.

اگر فردی مجبور به انجام فعالیت های بدنی در فضای باز است باید آن را صبح زود یا عصر انجام دهد. هم چنین مهم است که به یاد داشته باشید که در طول روز بدن ما مایعات خود را به وسیله ادرار، عرق، مدفوع و سیستم تنفسی از دست می دهد. در روزهای گرم صرفا به وسیله عرق کردن احتمال از دست دادن یک و نیم لیتر آب وجود دارد. یکی از ساده ترین و سریع ترین راه ها برای آنالیز سطح آب بدن رنگ ادرار است. اگر مقدار مناسبی آب می نوشید ادرار شما باید تقریبا کاملا شفاف باشد اما اگر به مقدار کافی آب ننوشیده اید ادرار شما زرد تیره می گردد علامتی که نشان دهنده کم آبی بدن است و برای جبران آن باید مایعات زیادی بنوشید.

منبع: جروزالم پست

منبع: فرارو

به "در تابستان به روزی چند لیوان آب احتیاج دارید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در تابستان به روزی چند لیوان آب احتیاج دارید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید