تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان به 175 نفر رسید

به گزارش وبلاگ هیچکس، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام نمود: از ظهر دیروز 743 مورد بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به 6566 نفر رسید، این تعداد در استان سمنان به 175 نفر افزایش یافت.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان به 175 نفر رسید

به گزارش وبلاگ هیچکس کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره تازه ترین آمار ابتلای قطعی و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور بیان نمود: تا به امروز 6 هزار و 566 نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و 194 نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت نموده اند و همچنین تعداد بهبود یافتگان به 2 هزار و 134 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در طول 24 ساعت گذشته، 49 نفر از مبتلایان جدید به ویروس کووید 19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 194 مورد رسید.

جهانپور گفت: در کشور تا به امروز 2134 بیمار مبتلا به کووید 19 بهبود یافته اند.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت درباره تعداد کل بیماران کووید 19 در کشور به تفکیک استان ها گفت: تهران 1805 نفر، قم 685 نفر، گیلان 496 نفر، اصفهان 564 نفر، البرز 307 نفر، مازندران 620 نفر، مرکزی 335 نفر، قزوین 207 نفر، سمنان 175 نفر، گلستان 175 نفر، خراسان رضوی 154 نفر، فارس 104 نفر، لرستان 144 نفر، آذربایجان شرقی 107 نفر، خوزستان 69 نفر، یزد 87 نفر، زنجان 53 نفر، کردستان 63 نفر، اردبیل 50 نفر، کرمانشاه 33 نفر، کرمان 41 نفر، همدان 60 نفر، سیستان و بلوچستان 34 نفر، هرمزگان 35 نفر، خراسان جنوبی 44 نفر، خراسان شمالی 24 نفر، چهارمحال و بختیاری 21 نفر، ایلام 15 نفر، آذربایجان غربی 40 نفر، کهگیلویه و بویراحمد 9 نفر و بوشهر 10 نفر از ابتدا تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

وی بیان نمود: بهداشت فردی، شست وشوی دست ها و پرهیز از بوسیدن و دست دادن را همه افراد در نظر داشته باشند، کسانی که علائم شبه آنفلوآنزا دارند از سر کار رفتن خودداری نموده و در منزل استراحت نمایند.

وی تاکید نمود : برای افراد عادی توصیه نمی کنیم که از ماسک استفاده نمایند، همچنان مجالس و تجمعات شادی و عزاداری نباید برگزار شود، مطمئن باشید که کانون شیوع بیماری، تجمعات ساده ای است که در این شرایط حضور در این محافل نهی شده است.

وی بیان نمود : از مردم می خواهیم که حتی اگر مراسمی در جایی برگزار می شود هم به نیروهای انتظامی و ستادهای کرونا در استان ها اطلاع داده شود تا از برگزاری آن جلوگیری شود.

جهانپور اظهار کرد: بیش از 80 درصد اقدام برای کنترل ویروس کرونا به مردم و جامعه بازمی شود، مداخله نظام سلامت بر اساس همه الگوهای جهانی حدود 20 درصد کار را شامل می شود و مردم باید شرایط را درک نموده و با خودمراقبتی و دیگرمراقبتی، به نظام سلامت یاری نمایند.

  • وی گفت: در نظام سلامت رویکرد ما اقناعی است و اگر اقلیتی در جایی نخواهند نکات بهداشت عمومی و توصیه ها را رعایت نمایند، می توان از ابزارهای قانونی استفاده کرد. آمار و اطلاعات روزانه نیز برای ایجاد هوشیاری نسبی و افزایش آگاهی عمومی ارائه می شود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: همچنان استان تهران در صدر ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است و بعد از آن استانهای قم، گیلان، مازندران و اصفهان بیشترین موارد ابتلا را دارند.

وی گفت: از مردم می خواهیم به سفر نروند. امن ترین مکان برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس خانه است. امیدواریم هر عضو خانواده به عنوان یک سفیر سلامت و هر خانه یک پایگاه سلامت باشد.

منبع: همشهری آنلاین

به "تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان به 175 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان سمنان به 175 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید