بزرگترین عقاب تاریخ پیدا شد، عکس

به گزارش وبلاگ هیچکس، حدود شصت هزار سال پیش، عقاب هایی با بال هایی به طول سه متر، در آسمان جنوب استرالیا پرواز می کردند. این شکارچی بزرگ الجثه، احتمالا بزرگترین عقاب در تاریخ جهان بوده است.

بزرگترین عقاب تاریخ پیدا شد، عکس

به گزارش خبرگزاری وبلاگ هیچکس ، عقاب قدرتمند گاف از شکارچیان اندمیک استرالیا بوده و تنها در این کشور زندگی می کرد. این گونه از عقاب با نام علمی Dynatoaetus gaffae (عقاب قدرتمند گاف) چنگال هایی داشته که حتی می توانسته یک کانگوروی کوچک را برای وعده غذایی اش شکار کند.

Dynatoaetus یا همان عقاب قدرتمند گاف، با عقاب های دم گوه ای که در حال حاضر نیز در استرالیا زندگی می نمایند، همزیستی داشته و محققان بر این باورند که این اتفاق جالبی به شمار میرود.

بیشتر عقاب ها و کرکس های استرالیا از جمله Dynatoaetus (عقاب قدرتمند گاف) حدود پنجاه هزار سال پیش و همراه با اکثریت جانوران بزرگ الجثه قاره منقرض شدند.

تحقیقی که در روز شانزدهم مارس در ژورنال پرنده شناسی منتشر شد، جزئیاتی را در خصوص جمع آوری فسیل های این پرنده به وسیله تیمی از محققان دانشگاه فلیندرز استراالیا ارائه می نماید. چهار فسیل استخوان بزرگ در سال های 1956 و 1969 در غار مایرز استرالیا یافت شده بود و به علاوه 28 تکه استخوان نیز در بین تخته سنگ ها پیدا شد که به محققان یاری کرد تا بتوانند تصویر بهتری از این پرنده غول پیکر منقرض شده خلق نمایند.

در آنالیز یکی از گونه های جانوری منقرض شده در استرالیا بیشتر درباره این پرنده باشکوه بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "بزرگترین عقاب تاریخ پیدا شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین عقاب تاریخ پیدا شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید